1,7K
Uniunea Social Liberala a prezentat sambata, 11 iunie, viziunea sa asupra administratiei publice si dezvoltarii regionale. Astfel, fara a desfiinta judetele, USL propune un nou model de organizare, pe baza celor 8 regiuni de dezvoltare, care devin centre ale administratiei locale.? Acest model presupune aparitia unor institutii noi cu atributii regionale:
-Consiliul Regional – executivul regional, condus de un presedinte ales
-Senatul devine o Camera a reprezentantilor regionali
-Curte de Apel Regionala
Totodata, pe langa Consiliul Regional, va functiona un Consiliu Economic si Social, alcatuit din reprezentantii principalelor categorii socio-economice, organism care va fi consultat in luarea
deciziilor.
Presedintele PNL Arges, Ion Popa, a reiterat faptul ca un nou proiect de reorganizare administrativa trebuie sa intruneasca sustinerea majoritatii clasei politice, a societatii civile si aparatului de stat si trebuie facut treptat: ,,Noi propunem un proiect care intruneste deja o sustinere politica ampla si care nu afecteaza bunul mers al lucrurilor in viata de zi cu zi a romanilor. Prin urmare avansam un proiect care presupune o reorganizare ce se va face in 3 etape: in 2013 se va face un transfer de atributii si competente intre guvern si judete si intarirea celor 8 regiuni de dezvoltare; in 2014 vom organiza alegeri indirecte pentru desemnarea unor Consilii Regionale provizorii iar in 2016, odata cu alegerile locale, vor avea loc si alegeri pentru organismele regionale".
Ion Popa a aratat ca obiectivele USL in ceea ce priveste administratia publica sunt depolitizarea, descentralizarea si dezvoltarea. ,,Noi intentionam sa facem depolitizarea pe doua cai: una ar fi limitarea functiilor politice numai la nivelul ministrilor si secretarilor de stat, respectiv posturilor asimilate acestora iar cealalta ar fi impunerea competentei ca unic criteriu pentru accesul si promovarea in functia publica", a aratat liderul liberal argesean.
In ceea ce priveste descentralizarea, presedintele PNL Arges a aratat ca aceasta presupune aducerea deciziei cat mai aproape de cetatean, competente exclusive pentru autoritatile locale – cu privire la politici locale, gestiune patrimoniala, financiara si umana, intarirea autonomiei locale prin asigurarea integrala a resurselor financiare corespunzatoare competentelor transferate la nivel local, accesul la servicii publice de calitate pentru toti cetatenii dar si un parteneriat activ intre autoritatile centrale si locale.