Din 23 mai pana la sfarsitul lunii iulie 2009, salariatii Uzinei Vehicule Dacia vor lucra toate sambetele, in doua schimburi. Ziua de sambata, 16 mai 2009, va fi zi lucratoare in trei schimburi, pentru a putea onora comenzile clientilor si pentru a permite adaptarea furnizorilor la noul program de lucru. Decizia a fost luata in cadrul reuniunii lunare dintre Administratia Uzinei Vehicule Dacia si Sindicatul Autoturisme Dacia, reuniune care a avut loc pe 12 mai 2009.
Proiectul „Rocadei” la final – o investitie-cheie pentru expeditia vehiculelor pe platforma Dacia
In cadrul unui program de dezvoltare a infrastructurii rutiere de pe platforma Dacia initiat la finalul anului 2008, s-a hotarat crearea unei cai de acces alternative care sa inlesneasca activitatea departamentului Expeditii Vehicule. Proiectul, denumit generic „Rocada”, a fost incheiat cu succes la inceputul lunii mai. Noul drum are un rol-cheie in fluidizarea circulatiei camioanelor pe platforma si a antrenat numeroase modernizari ale zonei 409 – CESAR.
Infrastructura platformei industriale de la Mioveni trebuie sa permita expeditia a minim 160 de trailere zilnic, incarcate cu peste 1200 de vehicule noi. Pentru buna desfasurare a circulatiei in cadrul complexului industrial, rolul Rocadei este de a crea o „centura” de aproximativ 3 km care sa asigure legatura dintre punctele principale ale traseului: Poarta 6 (fosta Turnatorie) – Centrala termica – Poarta 9 (CESAR) si zona Expeditii Vehicule. Rezultatul este optimizarea fluxurilor logistice, cresterea sigurantei rutiere si diminuarea poluarii in interiorul platformei.
Construirea Rocadei a avut consecinte pozitive si pentru desfasurarea circulatiei pietonale. Pentru ca salariatii care isi desfasoara activitatea in zona CESAR sa se poata deplasa in conditii de siguranta, a fost construita o pasarela protejata, partial suspendata, in conformitate cu normele europene de securitate a muncii.