Cunoscuta drept "marca nationala" a Romaniei, dar si pentru calitatea extrem de scazuta, marca Dacia s-a aventurat pe mai multe piete externe, fie cu gama proprie, fie "imprumutand" modele de la Aro – cum ar fi Aro 10. Putina lume cunoaste ca automobilul Dacia Duster a existat cu aproape 20 de ani inainte de a fi (re)lansat de catre Renault in 2010, la Paris, masina s-a comercializat intre anii 1985 si 1993 in Marea Britanie, cu volan pe dreapta. Mai mult, din 1993 in Romania nu s-a mai fabricat o masina pentru Marea Britanie pana in acest an, cand Ford a demarat productia lui B-Max.
In 1985 Dacia Duster, adica un Aro 10 "camuflat" era promovat cu sloganul "The biggest value on earth comes to town" – "Cea mai mare valoare din lume vine in oras", avand in pret fara TVA de 4.150 de lire sterline, fiind de departe cel mai accesibil automobil 4×4 disponibil pe piata Marii Britanii.
Anul acesta Renault a relansat marca si modelul pe piata britanica, utilizand un slogan similar – "Shockingly affordable" – "Incredibil de accesibila", comunicand aceeasi idee de automobile 4×4 extrem de accesibil.
Marca Dacia a fost lansata initial in Marea Britanie in 1982 cand a inceput comercializarea modelului 1310, iar dupa trei ani a urmat si Duster-ul.
Masina de teren era apreciata datorita pretului dar si faptului ca era considerata o masina solida, masinile exportate din Romania fiind spuse unor omologari diferite decat cele vandute local.
Aro 10/Dacia Duster de atunci avea un motor pe benzina de 1,4 litri de 65 CP si unul diesel de 1,6 litri si 57 CP.