Dacia Renault lucrează în prezent la propriul parc de maşini electrice, cu care angajaţii să circule prin interiorul uzinei. Din sursele noastre, inginerii proiectanţi sunt încă nemulţumiţi de sistemul de direcţie. Nu se ştie dacă Renault mai este interesat şi de scoaterea pe piaţa a unui astfel de prototip.
Cert este că anul acesta, angajatorii de la Renault România au fost prezenţi la târgul ,,Angajatori de Top”, organizat la București pe 17-18 octombrie, interesaţi fiind în special de persoane cu experiență în domeniile de inginerie electrică şi electronică.
În 2010, cei de la Dacia Renault fabricau primul Logan 100% electric, asamblat la Mioveni. Acesta a luat imediat drumul SUA, acolo unde un american din Iowa urma să comercializeze primul Logan pick-up cu motor electric, al cărui preţ era estimat undeva între 34.000 şi 38.000 de dolari. Prototipul produs la Dacia ar fi trebuit să fie un secret, numai că americanul s-a lăudat cu el în presa din America.
„Maşinile sunt asamblate în România cu motoare electrice de producţie americană, apoi sunt aduse în Statele Unite de Envision Motor Company şi comercializate de Des Moines Motors", declara Gene Gabus unui ziar local din oraşul Des Moines.
În ceea ce priveşte secretomania celor de la Dacia Renault, americanul declara foarte mirat: „Cum, presa din România nu ştia de Dacia electrică? Noi o vindem în America, iar voi, în România, nu ştiaţi de ea?".
Firma sa, Des Moines Motors, ar fi trebuit să înceapă comercializarea unor automobile de tip pick-up cu motor electric asamblate pe modele Dacia Logan numai că, din motive necunoscute, se pare că afacerea americanului a fost… îngropată.
Nu ştim dacă preţul de aproximativ 40.000 de dolari li s-a părut prea mare americanilor, însă noi vă vom prezenta, cât de curând, o altă exclusivitate: primul Logan electric din România ce poate fi construit cu numai câteva mii de euro! Este omologat RAR şi poate fi realizat de oricine are câteva cunoştinţe de electro-mecanică. Aşadar… ţineţi aproape!