1,7K
Chestorul Camerei Deputatilor, Mircea Draghici, sustine ca anul acesta poate fi considerat anul reconstructiei Romaniei. In 2013, Romania are cel mai mare PIB din istoria postdecembrista, una dintre cele mai mari cresteri economice din UE, cel mai mic deficit bugetar de dupa intrarea in UE, cea mai mica inflatie si, cel mai mic deficit de cont curent din perioada postdecembrista.
"Salariul minim a ajuns la 180 euro, pensia medie lunara la 196 euro si au fost create, pana la finele lunii septembrie, 66.000 de noi locuri de munca stabile in economie. Romanii platesc mai putin la ratele de la banci.
Prin eforturile guvernului condus de Victor Ponta, au fost deblocate programele inghetate din cauza neregulilor comise de PDL, iar rata de absorbtie a crescut la 27%, de patru ori mai mult decat referinta din mai anul trecut. Am inregistrat investitii de 10 miliarde de euro prin investitii publice si straine, fara sa mai luam in calcul si cei 5 miliarde de euro din acordurile si memorandumurile cu China. Toti acesti indicatori arata ca masurile fiscale, bugetare si monetare ale guvernului au ca efect stabilitatea macroeconomica, iar anul viitor, desi an electoral, Romania va continua masurile fiscale si va accelera reformele pentru eficientizarea companiilor de stat si incurajarea sectorului privat", a afirmat deputatul PSD.
Mircea Draghici a tinut sa evidentieze efortul industriei auto in consolidarea bugetului national, cu precadere uzina Dacia. "In calitate de consilier onorific al prim – ministrului in domeniul industriei auto, doresc sa aduc in atentie si faptul ca Romania a avut cea mai mare crestere a productiei auto din UE. Vanzarile de autoturisme din productia nationala au inregistrat in ultimele 5 luni cresteri importante fata de 2012, fapt ce face ca la 11 luni acestea sa ajunga pe crestere (+8,5%), comparativ cu vanzarile marcilor din import care raman in zona negativa (-12,7). Dacia este pe primul loc, cu 20.599 unitati vandute (33,2% din total). In primele 11 luni din 2013 au fost fabricate peste 360.000 de autovehicule in Romania, consemnand o crestere de 19,5% fata de anul trecut. Conform APIA, cele mai vandute modele raman Dacia Duster, Dacia Sandero, Dacia Logan si Ford B-MAX , toate produse in Romania.
La un volum de 335.289 unitati exportate in aceste 11 luni, inregistram si la acest capitol o crestere semnificativa in 2013 (+8,5%), comparativ cu aceeasi perioada din anul trecut. Cel mai exportat model in cele 11 luni de pana acum a fost Dacia Duster, urmat de Sandero si Ford B-MAX. In acest sens, doresc sa reafirm sustinerea totala pe langa guvernul Romaniei pentru construirea autostrazii Pitesi – Sibiu, vitala pentru uzina Dacia si pentru furnizorii companiei de la Mioveni.