Una din marile realizari din perioada ceausista a fost metroul din Bucuresti. Exista, iata, planuri, in care se vorbeste de mijloace similare de transport si in Pitesti – evident, ca studiu. Un astfel de studiu arata ca unul dintre punctele slabe ale sistemului pitestean de transport este acela ca „sistemul de desfasurare a transportului public de calatori este doar de suprafata”!
Cu alte cuviente, ar fi fost bine sa fie metrou si la Pitesti. Problema este ca o astfel de investitie nu se justifica pentru un oras care are doar circa 15 kilometri in lungime si cativa kilometri in latime si in care diferentele de nivel de la o zona la alta sunt prea mari.
Alte puncte slabe identificate de autoritati la Pitesti sunt lipsa benzilor rutiere dedicate transportului public de calatori, datorata infrastructurii de transport deficitare si nodurile rutiere supraaglomerate in anumite zone ale orasului.
Este vorba de zone precum intersectia Calea Bascov – B-dul. Nicolae Balcescu; intersectia Exercitiu – Trivale, Podul Viilor, intersectia Craiovei – Targul Saptamanal; zona centrala. O parte din aceste probleme au fost rezolvate prin crearea centurii ocolitoare a municipiului.