Mulţi manageri de spital s-au plâns că li s-au băgat pe gât produsele Hexi Pharma, întrucât legislaţia te obligă să dai câştig la licitaţie firmei care oferă preţul cel mai mic de achiziţie. Adevărul este, însă, doar pe jumătate, căci într-un caiet de sarcini, managerul trebuie să includă nişte indici tehnici şi de calitate care trebuie îndepliniţi. Legislaţia nu opreşte pe nimeni să facă nişte minime verificări şi analize de produs, mai ales atunci când beneficiarii au dubii că respectivele produse ar îndeplini cerinţele din contract. Pentru că dacă nu le îndeplinesc, treaba aceasta constituie infracţiune şi de acest aspect se ocupă alte organe ale statului. Complicitatea managerilor de spital, însă, a fost criminală, iar faptul că acum au început să vorbească… nu mai întoarce mulţi morţi de la groapă.
Ceea ce s-a întâmplat într-un spital in Vaslui a dovedit clar că se poate şi altfel. Dezinfectantele de la Hexi Pharma nu au fost folosite în ultimii cinci ani la Spitalul Municipal de Urgenţă „Elena Beldiman“ Bârlad, tocmai pentru că medicii s-au declarat nemulţumiţi de calitatea acestor produse.
,,De cinci ani lucrăm cu francezii şi nemţii, mai luăm produse şi de la o firmă din Iaşi. Oricum avem obligaţia de a schimba periodic dezinfectanţii pentru a nu contacta rezistenţă. Pentru o perioadă foarte scurtă am folosit produse Hexi Pharma şi cum s-a constat că nu sunt de calitate am refuzat să le mai cumpărăm." a declarat, pentru Adevărul, Cristina Sîrbu, directorul de îngrijiri al spitalului bârlădean.
Spitalul din Bârlad a folosit în ultimii cinci ani produsele firmelor Anios (Franţa) şi Schülke & Mayr (Germania). Ca măsură suplimentară, după izbucnirea scandalului Hexi Pharma, la Bârlad au fost făcute teste de autocontrol care au ieşit bune.