Scopul publicației noastre a fost și este acela de a urmări și prezenta evenimentele importante care se desfășoară în jurul nostru. În acest demers se pot strecura erori, atat în procesul de colectare a informațiilor, precum și în modul de verificare a surselor.
Este și cazul articolului ,,Bomba stă să explodeze! Medicii şi farmaciştii sunt umiliţi pentru mizeria de soft a celor de la SIVECO!" in care, din păcate, s-au folosit surse incomplete de informare. Acest articol a fost șters din baza noastră de date.
Vă transmitem în continuare solicitarea de a publica dreptul la replică, ca urmare a publicării pe www.bitpress.ro a articolului ,,Bomba stă să explodeze! Medicii şi farmaciştii sunt umiliţi pentru mizeria de soft a celor de la SIVECO!".
E regretabil faptul că în acest articolul se diseminează informații eronate, jignitoare la adresa SIVECO, chiar daca ele sunt atribuite unui așa zis “client” al softului.
Considerăm că dv. aveți misiunea și posibilitatea să puneți la dispoziția opiniei publice date corecte și complete, ceea ce ar fi impus verificarea lor din mai multe surse competente.
Înțelegem supărarea celor care se confruntă cu dificultăți, dar această situație nu se poate în niciun caz rezolva printr-o culpabilizare irațională, bazată pe zvonuri și păreri.Nouă ne pasă de fiecare dată când sunt incidente în Platform Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) și ne implicăm, în mod operativ și constructiv ori de cate ori sunt vizate aspecte din aria noastră de competență.
Angajații SIVECO sunt la rândul lor pacienți și se achită de sarcinile pe care le au inclusiv în această calitate, cu conștiința importanței pe care o are acest sistem.
Calomnierea companiei noastre, având rolul de a găsi un “țap ispășitor”, nu-i ajută însă pe beneficiarii sistemului informatic al Casei Naționale a Asigurărilor de Sănătate (CNAS).
Pentru o corectă punere în context, vă precizăm următoarele:
-Incidentele legate de funcționarea PIAS a CNAS, în ultimul an, nu au legătură cu produse sau servicii furnizate de compania noastră.-Faptul că aplicațiile informatice sunt interfața pe care utilizatorii o cunosc în raport cu sistemele informatice generează, din păcate, percepția greșită că acestea nu funcționează, când în realitate cauzele disfuncționalităților sunt, de obicei, mult mai complexe.
-Vă semnalăm inadvertența flagrantă dintre afirmația că la serviciile de mentenanță pentru card nu există încă furnizori contractați și reproșul adresat nouă că nu prestăm aceste servicii.
-Invocarea unor sume triviale poate avea un impact jurnalistic de moment dar nu are nicio legătură cu realitatea unui proiect informatic la scară națională. Complexitatea și responsabilitatea dezvoltării și implementării unor sisteme de anvergura și complexitatea celor din PIAS este reflectată de exigența procedurilor de achiziție publică pe care, cu siguranță, foarte puține companii de IT din lume sunt pregătite sau dispuse să le suporte. Vă aducem la cunoștință că, de exemplu, în UK, într-un sistem similar au fost contractate, în ultimii 10 -11 ani peste 20 miliarde GBP, iar furnizorii sunt selectați pe criterii foarte restrictive de competență tehnică și bonitate financiară.
-În articol se face o confuzie gravă între obiectivele aplicațiilor terminale, contractate și livrate gratuit de CNAS și dezvoltate de SIVECO, și respectiv cele ale programelor informatice de cabinet, achiziționate de pe piață de către medici sau farmaciști. Scopul aplicațiilor terminale este de a asigura transmiterea către CNAS a datelor pe baza cărora se decontează servicii medicale și nu de a documenta business-ul de cabinet. Comparația între cele două categorii de aplicații este incorectă și nerelevantă.
– Toate sistemele aparținînd de PIAS respectă integral cerințele și reglementările CNAS referitoare la acceptarea și decontarea serviciilor medicale. Înregistrările offline încărcate în sistem în 72 de ore sunt acceptate în raportarea finală. Nedecontarea unor servicii este legată de aplicarea regulilor CNAS și nu de vicii ale software-ului.
-Vă informăm că toate datele medicale au regim confidențial și considerăm că orice amenințări la integritatea sau caracterul lor limitat de accesibilitate, vehiculate în articolul publicat pe site-ul dv., nu fac decât să dezvăluie că intenția mesajului presupusului “client al softului” nu este de a sluji interesul beneficiarilor ci de a produce confuzie, ducându-i pe aceștia într-o direcție greșită și periculoasă.
Biroul de presă al SIVECO Romania