3,2K
La sfarsitul anului trecut, Universitatea Tehnica „Gheorghe Asachi”, din Iasi (UTI) a lansat un concurs national de proiecte pentru redesenarea caroseriei automobilului ARO. Au fost primite zeci de propuneri, iar juriul, format din cadre didactice universitare, a stabilit castigatorii.
Astfel, premiul intai, in valoare de 500 de lei, a fost castigat de catre Silviu Ceausu, student in anul al II-lea la universitatea (politehnica) ieseana.
Mircea Raiescu, de la Universitatea de Arte „George Enescu”, din Iasi, a castigat premiul al II-lea, iar Andrei Butanescu din Dragasani – Valcea, elev in clasa a XII-a, a luat premiul al III-lea. Tudor Bura, de la Facultatea de Arhitectura „G. M. Cantacuzino” a UTI, a primit mentiune. S-au acordat si doua distinctii aparte; astfel premiul special pentru cel mai tanar participant i-a fost acordat lui Stirbu Radu, elev in clasa a X-a la Colegiul National „Emil Racovita” Iasi, iar o mentiune speciala a primit Gabriel Ciuraru din Bacau, un agent comercial care a participat doar din pasiune.
In ceea ce priveste scopul organizarii acestui concurs, prof. univ. dr. ing. Cezar Oprisan, decanul Facultatii de Mecanica, a declarat urmatoarele: „Am avut o marca ce a fost foarte cunoscuta la noi in Romania si a ajutat foarte mult societatea, chiar in domeniul Agriculturii, in domeniul Militar, Civil si al Sanatatii, si din cauza asta am vrut sa restarnim intentia de a construi acest autovehicul la noi". In acest sens, varianta castigatoare va fi transpusa in practica printr-o finantare asigurata prin sponsorizari si prin programul european Leonardo, care finanteaza cercetarea stiintifica.
"Proiectul castigator urmeaza sa fie materializat de catre o echipa de studenti de la mai multe facultati ale universitatii noastre, din care va face parte si studentul care a desenat prototipul. Astfel, acestia vor sa faca aceasta masina la proiectul de diploma, dar cu posibilitatile lor. Si daca vor, il pot realiza. Noi, facultatea, vrem sa ii ajutam cu sponsorizari pentru a pune in aplicare acest proiect. Vom face o echipa, evident, fiindca o masina nu o putem face cu un singur student. Automobilul este o constructie complexa, are mecanica si electronica alaturi de design", a mai precizat Oprisan.