După ce ani întregi România și-a taxat fără milă cetățenii deținători de autovehicule, cu un bir declarat ilegal de autoritățile europene, legea care a desființat cele 102 taxe părea că face o întârziată reparație acestui abuz.
Reparație s-ar fi numit dacă Statul returna banii încasați de la contribuabili, la fel de ușor cum i-a luat. Însă, când Statul îți bagă mâna în buzunar se ascunde bine în spatele funcționarilor plictisiți și a instituțiilor, care nici nu se deranjează să gândească proceduri pentru așa ceva. Pentru că, oricum, banii dispar, sunt tocați rapid de hulpavul sistem.
Conform 4tuning.ro, Ministrul Mediului a declarat că se lucrează la o nouă taxă, deghizată în intenții bune, care să pară o binecuvântare pentru cetățean, dar să facă același lucru.
“Probabil că, in saptamanile urmatoare, vom lansa un prim set de măsuri care să vizeze o soluție pentru ceea ce înseamna înlocuirea taxei de timbru, de fapt înlocuirea sistemului și să ne asigurăm că nu avem mașini poluante pe străzile unde avem aglomerație foarte mare.” a declarat ministrul mediului pentru 4tuning.ro
Și iată cum Statul caută, din nou, cea mai convenabilă soluție pentru buzunarul lui, ca să rezolve înghesuiala înregistrată la ghișeele serviciilor de înmatriculări, în ultimele săptămâni.
Din birourile ministeriale cetățeanul român se vede prosper, pare că o duce bine. În aceste condiții, răsfățații sistemului din administrația statului nu pot înțelege de ce aleg românii să-și cumpere mașini second-hand din occident, de ce nu renunță la mașinile vechi de peste 10 ani. Le spunem noi: din sărăcie!
În condițiile în care românii plătesc serviciile, energia, mâncarea, cu prețuri la fel de mari ca în țările dezvoltate sau chiar mai mari, dar sunt plătiți ca în colonii, evident că nu au bani pentru mașini noi. Mașinile second-hand sunt singura soluție pentru majoritatea românilor.
Statul caută soluții alternative pentru a limita traficul cu mașini aduse din occident. ANAF-ul a dezlănțuit jihadul împotriva persoanelor fizice care s-au ocupat, ani la rând, cu vânzarea autovehiculelor second-hand aduse din UE. Acest trafic se pliază perfect pe capacitatea de plată a românului doritor de mașină. Și, dincolo de orice ipocrizie, majoritatea mașinilor ajunse astfel în România, chiar dacă aveau ceva ani, proveneau de la producători de renume, aveau dotări mai bune decât mașinile noi autohtone, erau bine întreținute și au reprezentat o soluție excelentă pentru buzunarul peticit al cetățeanului.
Mulți dintre samsarii de mașini au trăit, exclusiv, din acest comerț și acum se uită lung la somațiile de plată, din care rezultă că datorează Statului sume exorbitante, de ordinul sutelor de mii de euro, pe care nu vor avea de unde să le returneze vreodată. Sumele provin din declararea unei marje nefirești de mici a adaosului comercial și a cotei TVA aferente. Sunt zeci de mii de persoane care se află într-o astfel de situație. ANAF-ul cochetează și cu ideea de a acuza de evaziune fiscală cumpărătorii, care se presupune că aveau cunoștință de aceste fapte și acceptau să încheie contracte de vânzare-cumpărare în care nu se declarau valori reale.
Până atunci, conform declarațiilor ministrului, în foarte scurt timp vom avea o nouă taxă care să limiteze înmatricularea mașinilor second-hand și să transforme într-un lux deținerea mașinilor vechi, căci nivelul de trai al poporului este printre cele mai mari din lume.
Doar așa putem respira aer curat, într-o țară în care se taie sălbatic păduri…