Dacia va participa la celebra competitie auto intitulata Trofeul Andros. Recunoscuta pentru modelele sale, care ofera un raport pret/prestatii imbatabil, Dacia se va alinia la startul unei probe inedite: competitia sportiva pe gheata.
Alain Prost se va afla la volanul vehiculului de competitie Dacia Duster. Alain Prost a ales Dacia pentru simplitatea, eficienta si robustetea care caracterizeaza marca romaneasca. «Sunt incantat sa concurez pe Dacia Duster. Este un vehicul complet nou si sunt mandru sa particip la promovarea acestuia intr-un context atat de original cum este Trofeul Andros. Am incredere in capacitatea si in fiabilitatea vehiculului pentru aceasta cursa, avand in vedere colaborarea cu Renault Sport Technologies» a explicat Alain Prost.
Cu ocazia acestui eveniment, Dacia dezvaluie numele si liniile modelului Duster, cel de-al saselea model al marcii. Acest vehicul 4×4 robust si fiabil, cu vocatie internationala, va fi destinat clientilor aflati in cautarea unui vehicul offroad pentru uz cotidian la un pret accesibil.
Trofeul Andros este o competitie automobilistica atipica, deoarece valorizeaza eficienta vehiculelor si a pilotilor, limitand utilizarea tehnologiilor complexe si costisitoare. Dacia rastoarna codurile cu noua abordare pe care o propune clientilor sai: produse si servicii complete la preturi accesibile.
Dacia participa pentru prima oara la Trofeul Andros
Dacia va participa la circuitele pe gheata din cadrul Trofeului Andros, editia 2009-2010, la categoria Silhouette. Fiabilitatea vehiculelor va fi pusa la grea incercare, iar Dacia va avea ocazia sa demonstreze ca robustetea este inscrisa in genele sale de marca. Regulamentul concursului nu permite echiparea vehiculelor din competitie cu elemente de tehnologie foarte sofisticate sau costisitoare. Astfel, conform regulamentului de concurs, care impune utilizarea un anumit tip de sasiu, de cutii de viteze si de pneuri, concurentii vor apela la solutii simple si ingenioase, doua trasaturi care definesc spiritul Dacia.
Ultimul nascut al gamei Dacia va primi botezul competitiei avandu-l la volan pe Alain Prost. Dacia isi propune sa creeze astfel un efect de surpriza, prezentand in avanpremiera Dacia Duster, ale carui linii prefigureaza viitorul model 4×4 al marcii, care va fi comercializat in 2010. Flancurile inalte si pasajele de roti profilate indica apartenenta modelului la universul vehiculelor 4×4. Caroseria vehiculului de competitie Dacia Duster a fost adaptata exigentelor concursului: suprafetele vitrate mari si pozitia montantului frontal au fost concepute pentru a oferi o buna vizibilitate frontala si laterala.
Trofeul Andros este recunoscut drept una dintre competitiile sportive foarte dificile, cu circuite pe gheata, a caror stare variaza in functie de conditiile meteo. Prin urmare, Alain Prost isi va putea pune in valoare aptitudinile de pilot profesionist, intr-o competitie care cere indemanare, rigoare si precizie.
Dacia Duster a fost pregatit de Renault Sport Technologies
Pe langa talentul pilotilor, masinile inscrise in competitiile Trofeului Andros sunt supuse unor pregatiri speciale. in acest sens, vehiculul de competitie Dacia Duster a beneficiat de intreaga expertiza Renault Sport Technologies in materie de competitii automobilistice. Sub caroseria din fibra de sticla se afla un sasiu tubular si un motor V6 3l 24v al Aliantei Renault Nissan. Motorul a fost special pregatit pentru a oferi performante maxime in ciuda testelor dure la care va fi supus. Afisand o putere de 350 CP la 7 500 rot/min, motorul ofera un cuplu de 360 Nm la 5 500 rot/min. Cutia de viteze cu 6 trepte permite o schimbare precisa si rapida a rapoartelor, chiar si in timpul virajelor pe gheata. Amplasarea motorului in partea posterioara a masinii are drept scop repartizarea optima a masei regulamentare de 950 kg. Un centru de greutate localizat cat mai jos confera stabilitate maxima si un comportament mai eficient.
Vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu suspensii cu doua brate triunghiulare si amortizoare cu cursa lunga, care ii permit sa abordeze terenurile dificile.
Vehiculul este echipat cu diferential cu alunecare limitata, indispensabil pentru conducerea in conditii extreme. Acest dispozitiv, care se regaseste si pe alte modele de competitie sau de serie concepute de Renault Sport Technologies, mentine eficienta vehiculului indiferent de gradul de aderenta la sol, de stilul de pilotaj sau de tipul de curba abordat. in plus, vehiculul de competitie Dacia Duster este echipat cu un sistem cu 4 roti directoare, pentru un control complet al traiectoriei. Acest sistem este mecanic, actionat printr-un mecanism conectat la directia fata, care poate fi ajustat rapid in functie de configuratia circuitului.
Fisa tehnica
»SASIU
»Tubular, din otel
»Suspensii cu doua brate triunghiulare
MOTOR
»VQ 30 al Aliantei Renault Nissan
»Dispunere centrala in partea din spate
»6 cilindri dispusi in V
»24 de supape
»Cilindree (cm³): 2 987
»Alezaj x cursa (mm): 93 x 73.3
»Putere maxima kW CEE (CP): 257 (350)
»Regim putere maxima (rot/min): 7 500
»Cuplu maxim Nm CEE: 360
»Regim cuplu maxim (rot/min): 5 500
TRANSMISII
»Cutie de viteze secventiala SADEV cu 6 rapoarte
SISTEM DE FRANARE
»Frane fata (ø in mm – tip) 260 – otel ventilat
»Frane spate (ø in mm – tip) 265 – otel
ROTI
»5.5’’ x 16’’ magneziu
»Pneuri Continental Racing Contact2
DIMENSIUNI / MASE
»Lungime: 4 001 mm
»Latime: 1 900 mm
»Punte fata/spate: 1 690 mm
»Ampatament: 2 500 mm
»Greutate: 950 kg
»Rezervor carburant (L) 25
MARCA DACIA, IN FRANTA
Lansata in Franta in 2005, marca Dacia a devenit un actor major al pietei auto franceze in decurs de numai 4 ani. in acest interval, peste 150 000 de vehicule marca Dacia au fost cumparate de clientii francezi. Cu o cota de piata de 2,29% la nivelul anului 2009 (sfarsitul lunii octombrie 2009, VP si VU), Dacia se situeaza in top 10 al celor mai comercializate marci in Franta. Datorita vehiculelor sale robuste, spatioase si accesibile, Dacia rastoarna codurile cu noua abordare pe care o propune clientilor sai: produse si servicii complete la preturi accesibile. Pe piata din Franta, Dacia comercializeaza in prezent intreaga sa gama: Sandero, Logan berlina, Logan MCV si cele doua utilitare, Logan VAN si Logan Pick-Up.
ALAIN PROST
»Nascut pe 24 februarie 1955 la Lorette (departamentul Loire): 54 de ani
»4 Titluri de Campion Mondial de F1: 1985 (McLaren), 1986 (McLaren), 1989 (McLaren), 1993 (Williams Renault)
»Prima victorie : 1981, la volanul unui Renault F1 (RE 30), la Dijon, cu ocazia Marelui Premiu al Frantei la F1.
»199 Grand Prix-uri disputate
»51 victorii. 41 recorduri, 33 pole positions. 798,5 puncte inregistrate
»1997-2001: Director al echipei F1 Prost Grand Prix
Repere istorice la Trofeul Andros :
»prima cursa: 17-18 ianuarie 2003 la Lans-en-Vercors
»prima victorie: 13 decembrie 2003 (l’Alpe d’Huez, Toyota)
»numar de victorii: 15 (din 7 care 2006/2007)
»cel mai bun sezon: 2006-2007:castigator
In clasamentul general:
»2003-2004 (Toyota): locul 2
»2004-2005 (Toyota): locul 3
»2005-2006 (Toyota):locul 2
»2006-2007 (Toyota): locul 1
»2007-2008 (Toyota): locul 1
»2008-2009 (Toyota): locul 2
TROFEUL ANDROS
Trofeul Andros a luat fiinta in 1990. Acest campionat pe gheata combina performantele de viteza cu spectacolul, in cadrul mai multor categorii de probe. Dacia Duster va participa la categoria Silhouette. in functie de regulamentul de concurs al fiecarei probe, caroseria vehiculului de competitie va trebui sa se apropie de varianta unui vehicul deja comercializat pe piata sau care urmeaza sa fie comercializat. Majoritatea elementelor prezente pe acest vehicul de competitie sunt stabilite de regulamentul de concurs: sasiu tubular, 4 roti motoare si directoare, un motor V6 3l 340 CP, o cutie de viteze cu 6 rapoarte si pneuri Continental Ice Racing Contact.
Probele
O proba competitionala este compusa din doua zile de curse. In prima zi, se fac teste cronometrate (nu se vor acorda puncte), urmate de manse de calificare. Vehiculele (4 vehicule pentru fiecare cursa) se vor lansa in 4 ture cronometrate. Timpii cumulati in cele 4 ture stabilesc castigatorul mansei. Doar cursa cea mai buna din doua se ia lua in calcul. Performantele obtinute in cadrul acestor manse vor conduce la formarea unui clasament reprezentand 80% din punctajul final, in functie de care se va stabili baremul de plecare in finale. In cea de-a doua zi, ziua finalelor, se vor organiza curse cu 10 masini in formatie, pe 10 ture reprezentand 20% din punctajul total.
Programul celor 7 Probe :
»Proba Val Thorens – 5-6 decembrie
»Proba Andorre – 12-13 decembrie
»Proba Alpes d’Huez – 18-19 decembrie
»Proba Isola 2000 – 8-9 ianuarie
»Proba Lans en Vercors – 15-16 ianuarie
»Proba Saint Die des Vosges – 23-24 ianuarie
»Proba Finala Clermont/Superbesse – 29-30 ianuarie