Prăbuşire istorică de nu mai puţin de 20% la acţiunile Renault pe bursa de la Paris, după ce, potrivit presei britanice, s-au efectuat o serie de percheziţii. Pe surse se vorbeşte despre fraude la sistemul de emisii auto, după modelul Volkswagen, întrucât cercetări ar fi avut loc în special la centrele unde au loc verificări ale noxelor. Sindicatul Renault spune că au fost confiscate computerele unor directori de la mai multe sedii ale companiei.
Compania Renault susţine, însă, că în urma verificărilor, pe care le confirmă, nu s-ar fi găsit probleme la sistemul de emisii de noxe.
Căderea pe bursă, însă, a acţiunilor Renault este spectaculoasă. Practic, nici în 20 de ani nu s-a înregistrat o asemenea depreciere. Se vorbeşte, pe de o parte, despre ,,maşinaţiuni urâte pe bursă”, însă cea mai creditată ipoteză este aceea că cei ce deţin acţiuni au mai multe informaţii decât se cunosc public la acest moment, şi au reacţionat în consecinţă.
Potrivit jurnalistului auto Vlad Varză, în urmă cu patru luni s-ar fi efectuat cercetări la mai multe mărci şi s-ar fi arătat cu degetul nu doar către Volkswagen, ci şi către mărci ale Renault sau Volvo.
Fireşte că o asemenea veste a provocat transpiraţii reci în România, la reprezentanţa Dacia de la Mioveni.
,,Dacă s-ar ajunge foarte departe, la amenzi de câteva miliarde de euro, Renault ar putea renunţa la anumite investiţii. Dar aici deja privim peste şapte-opt paşi… Oricum, ar fi rău şi pentru România să se afle că nişte ilegaliăţi s-ar fi făcut şi aici.” a comentat Vlad Barză, jurnalist auto, pentru Digi24.
Nu doar acţiunile Renault ar fi căzut dramatic. Pe bursa de la Milano, acţiunile Fiat Chrysler au scăzut cu 10%, după ce producătorul italo-american a fost acuzat că ar fi dat bani pentru ca în America să se fi raportat vânzări mai mari.
Potrivit editorului AutoPro, Dan Vardie, această depreciere bruscă vine într-un context mai larg.
,,Deja de câteva zile se vorbeşte de o situaţie generală de căderea la bursă a producătorilor auto, generată de faptul că în China vânzările au scăzut mult, iar America e la maximum de activitate, cu mult peste cererea de pe piaţă. Pe de altă parte, investitorii au început să devină foarte sensibili la subiecte gen Volksvagen, pentru că nimeni nu mai are încredere că mai există producători care să spună şi adevărul. Este puţin probabil că Renault se află într-o situaţie similară Volkswagen. Cert este, însă, că investitorii devin foarte-foarte sensibili. Legat de Fiat Chrysler, faptul că grupul s-a mutat la Londra e posibil să fi fost sancţionat pe bursa de la Milano. Practic, motorul economiei italiene s-a mutat din Italia şi e normal să declanşeze o serie de nemulţumiri acest lucru.” a declarat Dan Vardie.
Potrivit acestuia, e greu de crezut că Dacia Renault va resimţi această cădere pe bursă sau alte repercusiuni care ar putea veni în urma cercetărilor care au loc în Franţa, la grupul-mamă.
,,Ne dorim cu toţii ca efectele să nu se simtă în România. Acum e prematur să spunem că se va întâmpla ceva, inclusiv la nivelul Renault. Dacia nu e afectată direct, pentru că nu e listată în România, dar investitorii Renault, dacă deprecierea va continua, vor avea ceva de spus. Dacia e principala maşină eficientă şi de imagine a Renault şi cred că investitorii vor face presiune pentru a se păstra ceea ce este eficient şi aduce profit.” a mai declarat Dan Vardie, pentru Digi24.