S-a dovedit ceea ce era previzibil încă de la început: un Referendum pe o temă atât de delicată precum conceptul de familie, într-un context tulbure, în care clasa politică nu are niciun interes real ca subiectul să fie abordat onest, ci e interesată doar de capitalul electoral ce poate fi contabilizat, a fost absolut inutil. Și pentru o tabără, și pentru cealaltă. Bani tocați degeaba! Dar Referendumul a trecut, probabil că ecourile se vor mai auzi o perioadă și mă gândesc că poate, de aici înainte, presa se va trezi și ea la realitate și va reuși să deturneze agenda publică a politicienilor, dornici să distragă atenția de la lipsa lor de competență și eficiență.
O presă onestă, interesată de binele ălora pentru care scrie și vorbește, ar trebui să-i toace zilnic pe politicieni pe proiectele importante pentru țară. Spre exemplu, zilnic ar trebui întrebați domnii guvernanți despre stadiul autostrăzii Sibiu-Pitești, că asta cică ar fi proiectul de infrastructură de extremă prioritate a României. Autostrada asta este desenată pe hârtie încă de pe vremea lui Nicolae Ceaușescu, iar în urmă cu aproximativ 10 ani, spre exemplu, politicienii o dădeau drept gata ba prin 2016, ba prin 2018… Prin 2011, spre exemplu, premierul de atunci, Emil Boc, pleca prin China pentru a găsi investitori.
În acest moment, autoritățile se ,,luptă" să obțină acordul de mediu pentru întreg tronsonul de autostradă. Este un acord de care nu au ținut cont la timp, în ciuda tuturor avertismentelor, și nimeni, dar absolut nimeni nu a plătit pentru această indolență, incompetență sau, cine știe, pentru acest act făcut cu premeditare.
„Loturile 1 şi 5, după cum ştiţi, au fost licitate. Ele sunt în faza de evaluare. Nu pot fi comunicaţi câştigătorii încă, până când nu vom avea acord de mediu pentru întreg sectorul Sibiu – Piteşti. Este o cerinţă a Uniunii Europene de la care nu ne abatem. De asemenea, nu vom lansa sectoarele 2, 3 şi 4, până nu vom avea acordul de mediu.” a declarat lafinele săptămânii trecute Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), adăugând că acest acord de mediu ar…putea fi obținut până la finele anului. Acest… ,,ar putea" e cât se poate de dezarmant ținând cont de faptul că lucrurile nu se realizează nici măcar atunci când politicienii le dau realizabile 100%, dincolo de orice dubiu.
Să mai adăugăm la această informație și declarația lui Șerban Valeca, potrivit căruia ar exista un interes extern pentru a se pune bețe în roate, scuza perfectă, nu-i așa, pentru justificarea unui posibil eșec.
Ultimul termen avansat de ministrul Transporturilor este, cel mai devreme, 2022.