Consultanţii Jaspers, compania angajată de România pentru asistență tehnică la realizarea autostrăzii Pitești-Sibiu, trag un semnal de alarmă în privinţa soluţiei pentru realizarea propriu-zisă a proiectului. În urmă cu două săptămâni, Compania de Autostrăzi a fost avertizată cu privire la hibele majore ale proiectului, însă ar fi ignorant consultanţii plătiţi special pentru a semnaliza orice neregulă, în timp util. Potrivit consultanţilor, autostrada Piteşti Sibiu ar încăleca, practic, drumurile naţionale, şi nu din lipsă de spaţiu, ci din cauza erorilor.
Potrivit unor documente deținute de Digi24.ro, Jaspers reclamă că varianta 1, preferată de companie în locul variantei 7, are câteva mari probleme. Prima dintre acestea privește faptul că elemente ale autostrăzii pică fix peste drumuri existente.
”Vă atragem atenția că pe baza secțiunilor furnizate de dvs soluțiile apar că nu sunt tehnic fezabile după cum au fost propuse. Par a ignora existența DJ 703M între km 49 + 850 (kilometrul 49 plus 850 de metri – n.red.) și km 50 +350 între râul Băiași și versantul vestic al văii. Aceasta înseamnă că sprijinul podului este amplasat direct pe șoseaua existentă. Aceast soluție nu este fezabilă din punct de vedere al construcției viitoare, operării și accesibilității”, spun inginerii Jaspers în replică la nota de prezentare trimisă lor de companie.
Şi nu este singura problemă de acest fel! O situație similară se întâlnește și la km 54, unde autostrada dă peste un drum național.
Mai mult! Într-un alt punct al autostrăzii, piciorul podului pică fix într-o albie. Jaspers se îndoiește că CNAIR ar putea obține aviz de la Apele Române pentru o astfel de situație. ”Lucrările de fundație pică pe cursul râului Băiașu sau în imediata vecinătate a acestuia. Râul este predispus la inundații și curențu puternici primăvara și în timpul furtunilor fapt care nu ar fi acceptabil pentru autoritățile responsabile cu apele”, spun consultanții. Soluții tehnice realiste și fezabile trebui identificate pentru această situație critică, cu luarea în calcul a aspectelor financiare de mediu etc, sfătuiește Jaspers.
Solicitată să explice în ce fel a ținut cont de recomandările Jaspers și de ce s-a grăbit să promoveze varinata 1 de traseu, oficialii CNAIR nu au oferit un răspuns.