Potrivit Profit.ro, ANAF a început deja să trimită tinerilor căsătoriți formulare în care să specifice ce cheltuieli au efectuat în relațiile cu prestatorii diferitelor servicii conexe evenimentului.
Organizarea nunții reprezintă un moment important pentru tinerii care decid să-și unească destinele, iar disponibilitatea familiilor de a cheltui pentru o nuntă de vis este foarte mare. Așa se face că afacererile care se învârt în jurul fenomenului s-au înmulțit și s-au perfecționat, atrăgând tot mai mulți bani.
Deja, unele dintre cele mai profitabile afaceri comune în acest moment sunt legate de saloanele de evenimente. Întreprinzătorii au investit masiv în aceste saloane și se străduiesc să ofere o ambianța ideală și servicii cât mai bune, încurajați de câștigurile consistente.
Cum suntem un neam de nunți și de cumetrii, banii vin ”fără număr” și fără ca Statul să rămână cu mare brânză din segmentul ăsta al economiei, care deși îmbracă totul în alb, economic e colorat mai mult în negru.
Fiscul solicită de acum informații și despre prestatorii serviciilor muzicale și foto-video, pentru a verifica situația veniturilor unor persoane sau firme din această industrie. Potrivit informațiilor procedura se aplică la nivelul întregii țări și ar fi pornit de la AJFP Argeș. Mirii vor primi și ei aceste somații, pentru că ANAF vrea să compare declarațiile lor cu cele ale prestatorilor. Sunt evaluate și eventualele contracte deghizate care ascund prețurile reale ale prestației.
Sancțiunea pentru nerespectarea somației este cuprinsă între 2 000 și 5 000 lei și cu amendă între 4 000 și 10 000 de lei pentru persoanele juridice.
Este invocat articolul 58 din Codul de Procedură Fiscală.