Calatoria cu trenul nu mai e la fel de sigura cum stiam si cum ar fi trebuit sa ramana. Paradoxal e ca, desi conditiile oferite calatorilor sunt, cu mici exceptii, din ce in ce mai proaste, preturile biletelor sunt din ce in ce mai mari. Guvernantii de la Revolutie incoace, nu s-au invrednicit sa faca nimic pentru infrastructura caii ferate, lasand in paragina sute de gari si incercand sa-si ascunda ineficienta si jaful orchestrat in preturi tot mai mari, preturi care au asternut linistea in gari.
Sunt de notorietate abuzurile, deturnarile de fonduri si mai ales achizitiile neprofitabile facute de directorii CFR cu un imens dispret fata de lege si fata de miile de angajati cu salarii mizerabile.
Ideea ca zeci de mii de angajati vor fi disponibilizati, i-a adus in pragul disperarii pe ceferisti, unii apeland se pare la gesturi extreme cum ar fi greve spontane sau mai grav, sabotarea instalatiilor de transport.
Antologicul «acar Paun» devenit cliseu pentru tap ispasitor, se numeste de aceasta data Florin Vlad. El a vrut sa se razbune ca prostul pe sat, pentru ca in anul 2000 nu a trecut testele psihologice obligatorii si a fost retrogradat din functia de impiegat de miscare, in postul de acar si apoi ca muncitor necalificat in cadrul unei sectii a CFR Caracal.
Sindicalistii ii acuza pe oficialii Companiei CFR SA si ai Ministerului Transporturilor ca incearca sa musamalizeze accidentul, ei sustinand ca schimbarea componentelor de prindere uzate ale caii ferate se face cu alte materiale dezafectate de pe alte linii. Acarul Florin Vlad, suspect de deraierea trenului din Oltenia, e posibil sa fie chiar vinovat, dar realitatea dureroasa e ca infrastructura CFR nu mai prezinta siguranta. Conform statisticilor oficiale ale Ministerului, „din totalul retelei, de 20.385 km, 5.148 (38%) sunt scadenti la reparatii capitale, in aceeasi situatie aflându-se 10.998 dintre cele 18.170 de poduri si podete, adica 60,53%. Un numar de 209 poduri si podete necesita refacere integrala, de la zero. Numarul punctelor periculoase a ajuns la 1.054, dintre care 119 sunt situate pe magistrale si linii principale, iar cel al restrictiilor de viteza, la 373."
Daca doua zile am avut garnituri de tren deraiate, la Carcea in Dolj si la Boju in judetul Cluj, a venit randul tramvaielor sa iasa in decor, asa cum s-a intamplat ieri la Timisoara si astazi dimineata, la Bucuresti, in zona mall-ului Liberty. Nu ne ramane decat sa ne multumim ca nu au fost victime si sa speram ca sirul deraierilor se va opri aici.