Intrarea in productie a monovolumului Lodgy este o veste buna nu numai pentru Maroc (Tanger), unde francezii de la Renault au investit un miliard de euro pentru a dubla productia anuala a Dacia, ci si pentru producatorii de componente, avand in vedere ca din Romania se vor exporta si mai multe piese catre uzina din Tanger.
Decizia cu privire la investitia in Maroc a fost luata in contextul in care la Mioveni uzina deja a ajuns la o capacitate maxima, de 65 de masini pe ora, respectiv aproape 350.000 de masini anual.
Fabrica din Tanger va incepe sa produca din 2012. Uzina de la Mioveni este la 110 km de centrul de inginerie, centrul de testari este la 50 km intre cele doua. Acestea nu se regasesc in Maroc.
Spre deosebire de uzina de la Mioveni, cea din Tanger este "conectata" direct la port printr-o autostrada, de unde automobilele pot fi exportate direct pe cale maritima catre Europa de Vest, principala piata a Dacia, in timp ce in Romania nu exista autostrazi care sa faciliteze exporturile.
Mai mult, in Maroc Renault a "pariat" pe o automatizare mai ridicata a uzinei, cu un nivel de cel mult 6.000 de angajati, in timp ce la Mioveni masinile sunt asamblate de catre cei 13.500 de angajati ai Automobile Dacia.
Pana in prezent Renault a investit in Romania peste 1,7 miliarde de euro si a mentinut un nivel al investitiilor anuale de 140-150 milioane de euro.