Dupa o perioada in care hipermarketurile pareau ca vor duce in faliment micile magazine de cartier, acestea din urma si-au revenit pe fondul crizei economice. Un mare atu este concurenta dintre magazinele mici care, astfel, au ajuns sa practice, pe alocuri, preturi mai mici sau apropiate de cele din marile centre comerciale. Asa se face ca si vanzarile acestor magazine au inceput sa creasca, argesenii avand din ce in ce mai putine fonduri la dispozitie pentru cumparaturi „la gramada”.
„La inceput, marile centre comerciale au avut un succes foarte mare. Chiar ne puneam problema sa inchidem sau sa incercam sa inchiriem spatiul unei banci, cuiva…Usor, usor insa vanzarile si-au revenit. Nu la fel ca inainte de izbucnirea crizei si de aparitia hipermarketurilor, dar de ajuns sa ne ajute sa mergem inainte”, ne-a declarat patronul unui mic magazin de cartier din zona Popa Sapca.
„Acum este concurenta mare intre noi, astia mici. Cine rezista, bine, ci nu, nu! Lumea se uita la fiecare leu acum, asa ca lupta e acerba”, ne-a declarat un alt comerciant care pune baza in activitatea sa pe vadul din cartiere.
In unele zone din Pitesti s-au deschis si magazine de cartier specializate in oferte…soc. Preturile foarte mici sunt generate insa de faptul ca aproape toata marfa din magazinele respective este aproape de termenul de expirare, motiv pentru care si apar astfel de oferte pe care pitestenii nu le refuza deloc, ba chiar le imbratiseaza!