Ford se pregateste sa apese acceleratia "la podea" in ceea ce priveste productia de motoare si masini la Craiova, iar Dacia va lansa cea de-a doua generatie a modelului Logan, dar si Sandero facelift, ambele realizate la Mioveni.
In acelasi timp, dealerii si importatorii de masini spera ca noul val de tichete "Rabla" sa revitalizeze piata auto, aflata in ultimii ani sub semnul crizei. Ministerul Mediului a mai emis alte 15.000 de tichete "Rabla" la nivelul lunii august, iar pana la finalul anului vor urma alte 15.000, pentru a se ajunge la un total de 60.000, fata de 120.000 anul trecut.
Cele 30.000 de tichete ar trebui sa aduca in piata cel mult 10.000 de noi clienti, in contextul in care fiecare va utiliza trei tichete pentru achizitia unei masini noi. Avand in vedere ca jucatorii din piata se asteapta la vanzari totale de autoturisme noi cu pana la 20% mai mici decat anul trecut, si in a doua jumatate a anului vanzarile isi vor continua declinul din primul semestru.
In primele sapte luni piata a pierdut 20% fata de perioada similara a anului trecut. Ford si Dacia se vor intrece in toamna acestui an pentru cel mai ambitios plan de pe piata locala.
Dacia a scos deja din productie utilitara Logan Pick-up si pe lista vor urma Logan Van si MCV, acestea fiind inlocuite de noile Dokker si Dokker Van produse in Maroc.
La Mioveni deja s-au instalat noi linii de productie pentru Logan 2 si Sandero facelift. Luna septembrie va aduce si un "boom" in ceea ce priveste productia uzinei de la Craiova.
In timp ce in iulie constructorul american a produs noul B-Max cu o cadenta de 50 de masini pe zi, in august s-a ajuns la 200, iar luna aceasta ar trebui sa urce la 500 de unitati asamblate zilnic, avand in vedere ca masina urmeaza a fi lansata comercial pe toate pietele europene.
Mai mult, Ford deja a instalat si liniile de productie pentru un al doilea motor pe benzina EcoBoost de 1,5 litri, a carui productie va incepe anul viitor.