1,4K
Vicepresedinte Automobile Dacia, Constantin Stroe, a lansat un avertisment serios guvernantilor: chiar daca Dacia nu se retrage din Romania (nu in viitorul apropiat), nici nu va mai face investitii in urmatorii ani, iar cei 68 de euro pierduti pe fiecare masina din cauza lipsei unei autostrazi Pitesti – Sibiu duc la pierderea competivitatii uzinei de la Pitesti in fata celei din Tanger, a declarat Stroe, la Gandul LIVE
,,Daca vom ajungem sa calculam pierderile este deja prea tarziu si e grav. Zilnic, intra si ies din Dacia 500 de camioane de mare tonaj – care intamplarea face – circula pe ruta Vest, spre Valcea, Sibiu si Oradea. Acolo avem noi grosul furnizorilor – in Transilvania si in partea de vest a tarii. Costul pe o masina in conditiile actuale de transport, in absenta unei autostrazi, este de 68 de euro pe o masina. Inmultiti 210.000 de masini cat am exportat noi anul trecut pe granita de Vest si veti ajunge la niste valori fabuloase, inspaimantatoare. Daca aceste costuri vrem sa le raportam la conditia functionarii neintrerupte a Dacia, care este una singura – sa ramana competitiva, prin competitiva inseamna sa faca aceeasi canitate de produse la o calitate mai buna si la costuri mai ieftine, – concluzia ne pune pe ganduri.
Sunt si alte costuri care trebuie luate in considerare. De exemplu, costul unui sofer de trailer care transporta automobile: una este sa il platesti 5 ore cat ar face pe autostrada pana la Nadlac si una e sa-l platesti 10 ore; costul carburantului, costul asigurarii, costul diferentei salariale – intre media salariului de la Dacia pe salariat si media salariului din Maroc, si altele si altele. Daca le luam in considerare chiar ar trebui sa ne puna pe ganduri. Cand? Acum, nu peste doi – trei ani de zile cand se pronunta oficialii care spun ca bucata asta, tronsonul asta Piteslti – Sibiu va fi facuta in 2020. Ma ingrozesc la gandul asta." a declarat Constantin Stroe la Gandul LIVE.