Vicepresedintele Consiliului de Administratie al Dacia, Constantin Stroe a identificat trei factori care au dus la caderea pietei auto din Romania. Potrivit acestuia, principalii vinovati sunt cei care au inteles sa schimbe in iulie 2008 taxa auto, adica parlamentarii PSD si PNL, ceea ce a dus la un import fara precedent de rable.
„Cred ca prea mult cautam explicatii privind caderea pietei auto din Romania, in contextul crizei mondiale. Este clar, criza mondiala exista, dar nu a ajuns sa-si infiga ghearele in toata economia romaneasca. Am identificat trei cauze pentru care a cazut piata din Romania: 45% este taxa si sunt in stare sa dau o teza de doctorat in privinta acestei taxe; 30% este vorba de inasprirea conditiilor de acordare a creditelor; al treilea factor este aportul producatorului, care poate inventa infinit de multe metode comerciale sa-si vanda marfa. In mai 2008, cand se discuta schimbarea taxei de la 1 ianuarie 2007, am spus sa se urmareasca efectele acestei taxe numai dupa 6 luni. Imi pare rau ca a avut dreptate, dar 54.000 de masini s-au vandut doar in decembrie 2008, timp in care Dacia a vandut doar 3.800 de masini. Sunt convins ca daca nu ne ocupam acum de treaba asta, ne asteapta o catastrofa. Argesul are 39% pondere in industria de automobile din Romania. Daca aceasta industrie pica, niciun alt judet nu va suferi precum Argesul” a declarat Stroe.
In plus, acesta le-a cerut noilor guvernanti sa dea drumul mai repede la programul Rabla, acesta reprezentand o gura de oxigen pentru Uzina, mai ales in aceste zile in care la Dacia se lucreaza cu frana de mana trasa. „Nu inteleg de ce nu s-a dat drumul la programul de improspatare a parcului national de automobile incepand cu 1 ianuarie 2009, asa cum s-a promis. Asta inseamna ca 65.000 de masini noi vor intra pe piata autontona si cred ca Dacia poate vinde 35.000 de masini dintre acestea. Daca vom vinde doar 1.500 de masini pe luna, nu stiu unde vom ajunge” a avertizat Stroe.