512
Dacia şi Ford au asamblat 425 423 de autoturisme în primele zece luni ale acestui an, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Astfel, volumele din primele zece luni sunt cu 4,3% peste cele din 2019, ultimul an fără probleme în industria auto europeană când producţia nu era afectată nici de pandemia de coronavirus şi nici de lipsa componentelor electronice.
În acest moment, producţia este susţinută puternic de noile modele intrate în producţie – Ford Puma cu noile sale versiuni, dar şi Duster facelift sau noul Jogger la Dacia. În 2019 Dacia avea un singur model nou – Duster II, iar Ford producea la Craiova numai EcoSport.
Dacia a urcat în primele zece luni cu 24% în condiţiile în care 2022 este primul an complet pentru Jogger la Mioveni, 24 de procente însemnând deja 50.000 de maşini în plus asamblate în România de către Dacia.
La Craiova uzina Ford a marcat în 2022 o creştere de 33% a producţiei, la nivelul primelor 10 luni faţă de perioada similară din 2021, fiind produse 40.000 de maşini în plus.
Acesta este cel mai ridicat volum de producţie atins vreodată pe piaţa locală în condiţiile în care pentru prima dată în ultimii trei ani nici pandemia şi nici lipsa componentelor electronice nu au mai afectat puternic producţia uzinelor Dacia şi Ford.