1,5K
In schimb, scad vanzarile din occident
Daca la inceputul anului trecut Dacia estima ca in 2010 va reusi sa vanda in Turcia 15.000 de automobile (fata de 9.700 in anul precedent), cei 68 de dealeri Dacia din aceasta tara au distribuit peste 19.000 de masini, depasind astfel cele mai optimiste prognoze. Trendul ascendent se mentine si la inceputul anului 2011, vanzarile pe piata turceasca pe primele 5 luni fiind cu 71% mai mari decat in perioada similara a anului trecut. Noua tinta este acum atingerea unei cote de piata de 3%, obiectiv realizabil mai ales datorita modelelor Sandero si Duster care sunt foarte apreciate.
Expansiunea din Turcia vine insa pe fondul scaderii vanzarilor in Europa occidentala. Astfel, in Franta, vanzarile uzinei de la Mioveni au fost pe primele cinci luni ale anului curent cu 17% mai mici decat in aceeasi perioada a anului trecut, luna mai insemnand o cadere de 37%. Tot pe primele cinci luni, desfacerile catre Spania au scazut cu 34%, luna mai insemnand o cadere de 44%. Aici insa, intreaga piata auto este in declin, fiindca tara iberica se confrunta cu un nou val de recesiune, ceea ce a determinat clientii sa renunte la inmatricularile noi.
In Germania, vanzarile Dacia si Renault au scazut cu 6%, asta in timp ce piata cunoaste un trend ascendent. Cel mai mare recul il inregistreaza insa piata romaneasca, unde, in luna mai, s-au vandut cu 70% mai putine autoturisme produse la Mioveni, decat in aprilie. Este si motivul pentru care strategii de la Renault cauta raspunsuri pe masura. Unul inseamna cresterea productiei de Duster, o masina al carei pret o face inca foarte atractiva si, ca atare, solicitarile sunt pe masura. Sunt si alte proiecte, care inseamna noi modele, iar primul dintre ele va fi lansat la Geneva, la inceputul anului viitor, fiind catalogat de catre oficialii Renault ca unul de exceptie, care va fi un adevarat soc pentru lumea automobilistica.
Sunt anuntate o extensie a modelelor in gama superioara, se vor fi noi face-lift-uri si va fi mentinut conceptul low-cost care sa permita intrarea pe noi piete din intreaga lume, avand in vedere mai ales faptul ca vanzarile in Europa de vest nu vor mai putea fi la fel de puternice.