Potrivit Ziarului Financiar, în 2008, cifra de afaceri a companiilor din România era de 1.088 mld. lei, iar anul trecut ajunsese la 1.222 mld. lei, cu un avans de 12%. Creşterea importantă vine din motoarele industriei – Argeş (209%), Arad (136%), Sibiu (122%), Timiş (109%) –, unde domină industria auto şi a componentelor auto, dar se văd pe harta de business.
Argeşul, performerul crizei raportat la dinamica cifrei de afaceri (209%), a ajuns în această poziţie datorită creşterii Automobile Dacia (care a devenit din 2013 şi cea mai mare companie din România după ce a luat faţa OMV Petrom SA – înregistrată în Bucureşti). Dar Dacia a atras în Argeş şi furnizori de componente, atât multinaţionale, cât şi afaceri antreprenoriale.
„În general, se observă o tendinţă sănătoasă de participare la creştere pe mai multe paliere: pe orizontala unor industrii-cheie, cum ar fi componentele auto, sau pe palierul de IMM-uri care activează în comerţ, precum şi cele care sunt prezente pe piaţa de servicii.“ a declarat Codruţ Pascu, managing partner al companiei de consultanţă în management strategic Roland Berger Strategy Consultants, pentru Zf.ro.
Mai citeşte şi