Piața de autoturisme din Europa a înregistrat o nouă lună de creștere, aceasta fiind o altă confirmare a revenirii industriei din criza de semiconductori, însă pe întreg anul se păstrează un declin cauzat de scăderile masive din primele luni ale anului. România se regăsește printre țările cu scăderi ale pieței, însă volumul absolut al înmatriculărilor este unul ridicat, în raport cu lunile din prima jumătate a anului.
La nivel european, cele mai mari creșteri în cifre absolute s-au înregistrat pe marile piețe, unde Germania, de exemplu, a avut un avans de 31,4%, ceea ce se traduce printr-o creștere de 60.000 de autoturisme, adică cea mai mare parte a creșterii UE. De asemenea, Franța a crescut cu 10 procente, Spania cu 10,3%, Belgia cu 23,4%, Polonia cu 7%. După 11 luni, numărul de autoturisme noi înmatriculate în UE a ajuns la 8,35 milioane de unități, mai mic cu peste 500.000 de autoturisme comparativ cu anul anterior, ceea ce înseamnă o scădere de 6,1%, una care nu mai poate fi recuperată în ultima lună, ceea ce înseamnă că piața auto din UE va încheia 2022 pe minus. România se găsește pe lista scurtă a țărilor care au creștere în acest an, cu un volum de 116.891 de unități, adică 7,4% în plus.
În ceea ce privește producătorii de autoturisme, sunt puține mărci care au înregistrat scăderi în noiembrie, între care se regăsește și Renault (-4,4%), la care se adaugă Hyundai și Kia, Nissan, Mitsubishi și Jaguar. Celelalte mărci, inclusiv Dacia, au valori înmatriculate mai mari decât în 2021. La Dacia, volumul a ajuns la 39.802 unități, cu peste 4.000 mai multe decât în urmă cu un an, ceea ce înseamnă o creștere de 11,5%. După 11 luni, marca românească a înmatriculat în UE 393.574 autoturisme noi, fiind clar că va depăși pragul de 400.000 de unități la finalul acestui an, având aproximativ 50.000 de unități în plus față de anul anterior, corespunzător unei creșteri de 14%.
Grupul Renault, din care face parte Dacia, are un declin de 5 procente, din cauza scăderilor masive ale mărcii franceze, care a pierdut aproximativ 100.000 de autoturisme în acest an. Liderii pieței au și ei scăderi importante: VW Group a pierdut 7,2% față de anul trecut, cu 2,1 milioane de unități, iar Stellantis are o scădere și mai mare, 14,7%, cu 1,67 milioane de autoturisme înmatriculate. Printre puținele mărci cu creștere în acest an se găsesc mărcile asiatice, Hyundai, Kia și Toyota.