Cati dintre parlamentarii argeseni au participat la intalnirea dintre conducerea Dacia Renault, sindicate si patroni ai societatilor a caror soarta depind de buna functionare a uzinei de la Colibasi am observat. Doar doi: pesedistul Mircea Draghici si democrat-liberalul Mircea Cinteza, reprezentanti ai celor doua partide aflate la guvernare.
Spre dezamagirea conducerii Dacia, parlamentarii celor doua partide nu le sustin intru totul ideile, unul dintre punctele nevralgice constituindu-l actuala taxa auto de inmatriculare. Pesedistul Mircea Draghici a avut curajul sa infrunte intreaga asistenta si sa declare ca pastrarea actualei taxe, in formula in care este acum, nu doar ca nu este corecta, dar nu reprezinta singura solutie pentru revitalizarea industriei auto din Romania si nici principala cauza a scaderii vanzarilor la Dacia Renault.
De aceeasi parere este si deputatul PDL, Cristian Boureanu, acesta declarand intr-o conferinta de presa ca „taxa auto va trebui rediscutata, pentru ca mai intai de toate trebuie sa fie corecta si onesta, trebuie sa se plateasca in functie de noxele emise, nu de masinile importate. Mi se pare corect ca taxele in general sa fie mai mari pentru masinile cu capacitate cilindrica mare. Mie imi plac masinile acestea si mi se pare corect sa platesc mai mult pentru ele. Realist vorbind, problema industriei auto din Romania nu tine doar de piata autohtona, ci si de cea internationala, care se afla in declin. Din ceea ce stiu, in grupul Renault, Dacia a fost un succes si a avut de aici o mare parte din profitabilitate” a declarat Boureanu.
In jurul datei de 15 ianuarie, soarta acestei taxe va fi discutata si la nivel de ministere, acolo unde nu prea este agreata de actualii guvernanti. Ca atare, nu este exclus ca imediat dupa excluderea taxei, sa asistam la masive miscari sindicale, atat vicepresedintele Constantin Stroe, cat si liderii sindicali anuntand miscari de mare amploare daca aceasta taxa va fi abrogate sau modificata.