Romanii au ramas fideli celor trei modele consacrate, Logan, Octavia si Duster, dupa primele 3 trimestre din acest an, ultima din lista fiind insa intr-un declin vizibil, printr-o scadere de la 749 de masini in iulie si 532 de masini in august la numai 192 de exemplare vandute in septembrie.
De altfel, in cea de-a noua luna a anului Duster s-a aflat abia pe locul 6 in preferintele publicului, pe locul 3 situandu-se Renault Symbol.
Plutonul urmator de autoturisme este format din cele mai apreciate automobile compacte din Europa, respectiv VW Golf, Ford Focus si Opel Astra, care dupa ce au oscilat in vanzari si si-au schimbat intre ele locurile in acest an, si-au consolidat pozitiile in fata automobilelor de clasa B, Chevrolet Aveo, Opel Corsa, Skoda Fabia si Dacia Sandero.
Pe ansamblul intregii piete, scaderea ramane mare, de circa 10%, dar o valoare usor imbunatatita fata de cea de la jumatatea anului. Dacia este una dintre marcile care au tras in jos piata, din cauza scaderilor masive din Programul „Rabla”, program in care nu s-au mai inscris la fel de multi romani ca anul trecut.