După lungi perioade de creștere, vânzările de automobile electrice au înregistrat o primă lună de scăderi, în iunie, pe fondul unui declin important al întregii piețe auto europene. Astfel, vânzările de autoturisme electrice din Europa au început să-și tempereze creșterea rapidă și chiar să scadă. În aceste condiții, volumul total al vehiculelor electrice și PHEV (hibride cu încărcare) a scăzut cu 8 procente, cauza principală fiind dificultățile cu care s-au confruntat constructorii pentru producția și livrarea mașinilor, în ansamblu.
Toate acestea au permis un reviriment al modelelor cu motoare termice, oportunitate de care Dacia pare să profite din plin. Drept urmare, cele mai vândute automobile din Europa în iunie au fost Peugeot 208 (24.488 unități, +38%), Dacia Sandero (24.299, +7%), care revine astfel printre liderii pieței, și Opel Corsa (19.679, -7%). O revenire spectaculoasă s-a înregistrat și pentru Dacia Duster, care a urcat pe locul 5 în calsamentul vânzărilor, cu un volum de 19.039 unități, după o creștere de 27% față de anul trecut.
Pe segmentul vehiculelor electrice, Dacia Spring a dispărut din Top 10 (locul 12, 3268 unități), într-un clasament în care lider a devenit Tesla Model Y, urmată de Fiat 500, noua vedetă a segmentului electric, și Tesla Model 3. După șase luni, Dacia Spring a ajuns la aproape 20.000 de autoturisme înmatriculate în Europa, un rezultat bun, cu care depășește VW ID.3, de exemplu (17.203 unități) dar este doar la jumătate din performanța lui Tesla Model 3 (39.000 de unități).