Supermarketurile independente au șanse să aibă un succes mai mare decât lanțurile cunoscute! Este imposibil să dai greș cu o alimentară. Mereu se vor găsi clienți care vor avea nevoie de ceva din magazinul tău. Însă, dacă vrei într-adevăr să depășești lanțurile de supermarketuri care deja au obținut încrederea multor oameni, trebuie să ai grijă să fii la nivelul lor și de asemenea, chiar să vii cu ceva în plus. Ai toate șansele să ai o afacere profitabilă.
Iată 5 lucruri de care să ții cont ca să ai magazinul plin de clienți!
1.Studiază preferințele clienților
Preferințele clienților îți asigură vânzări din ce în ce mai mari. Însă, se întâmplă de foarte multe ori ca oamenii să nu găsească în alimentare ceea ce le trebuie și să recurgă la un supermarket cunoscut. Ai observat că majoritatea clienților cumpără pâine neagră? Atunci, nu te rezuma doar la pâinea albă. Ai grijă să ai stocuri suficiente. În momentul în care oamenii vor observa că pot găsi la tine tot ce le trebuie, cu siguranță vei deveni prima opțiune pentru ei atunci când au nevoie de ceva.
2.Investește în atmosfera magazinului tău
Unul dintre motivele pentru care oamenii optează pentru un supermarket care provine dintr-un lanț popular este, pe lângă varietatea produselor și prețurile mai mici, atmosfera. Dacă ai posibilitatea, investește în roți pentru cărucioare ca să poți muta mai ușor rafturile cu alimente și, desigur, ca să stimulezi clientul să cumpere mai multe produse de la tine. Un alt lucru pe care îl poți face este să pui muzică în magazinul tău ca să creezi o atmosferă plăcută și relaxantă.
3.Vinde produse bio
Foarte mulți oameni sunt în căutarea produselor bio. Ai rude sau prieteni la țară și vrei să-i ajuți să-și comercializeze produsele? Atunci magazinul tău este locul potrivit pentru asta. Nimic nu se compară cu brânza proaspătă de la țară sau șunca adevărată. Astfel, te vei putea diferenția de alte magazine în timp ce susții cu adevărat agricultorii locali. Oamenii revin pentru astfel de lucruri mai mult ca sigur, mai ales dacă ești mai aproape de ei decât piața. Ai grijă, totuși, ca produsele tale bio, să fie verificate și să nu conțină îngrășăminte sau alte chimicale. Fii sincer cu clienții tăi și cu afacerea ta!
4.Creează oferte și cupoane
Atunci când vine vorba de produse alimentare, oamenii sunt vânători de reduceri și de oferte. Chiar dacă magazinul tău este mai mic, asta nu înseamnă că nu poți profita de această strategie! Desigur, nu poți crea oferte cu pretenții de hypermarket, însă poți găsi metode să te adaptezi. De exemplu, poți vinde la preț redus produsele care se apropie de termenul de expirare sau să-i îndemni pe clienții tăi să încerce lucruri noi.
5.Reține clienții recurenți
Ai observat oameni care vin des să cumpere de la tine? Nu îi ignora, atitudinea ta face diferența! Pe lângă veșnicul zâmbet pe care trebuie să-l primească toți clienții, fii atent la achizițiile celor care vin la tine des și întreabă-i prietenos dacă mai doresc și acum același lucru. Vor fi flatați că ai fost atent la ei.
Cu alte cuvinte, magazinul tău are toate șansele să devină o afacere profitabilă dacă ești atent la clienții tăi și depui puțin efort.
Sursa foto: Storyblocks.com