225
Directorul executiv Dacia, Denis Le Vot, a declarat într-o discuție cu patru jurnaliști români că motoarele termice ale grupului Renault vor continua să existe pe piață cel puțin 13 ani. „În cazul mașinilor termice, inclusiv hibride, vedem cel puțin 13 ani (n.n. – până în 2035 când mașinile termice nu vor mai putea fi vândute în Europa) de existență, ceea ce înseamnă două generații de vehicule. Asta, desigur, dacă până în 2035 lucrurile nu vor sta altfel din punct de vedere legislativ. Iar povestea termicelor nu se încheie nici în 2035 pentru că există un spectru internațional, dincolo de Europa”, a menționat Denis Le Vot, potrivit economica.net.
Oficialul a menționat că „trecerea la modele electrice Dacia se va întâmpla. Pentru că din 2035 trebuie să avem doar mașini electrice. Dacia va fi o marcă electrică. Prima întâlnire cu un nou model Dacia electric va fi la următoarea generație Sandero care, să spune, va apărea în 2028 – 2029, adică foarte departe de momentul actual. A doua întâlnire cu o Dacia electrică va fi la noile generații Duster și Bigster cândva în 2032 – 2033”. „Ce se va întâmpla exact până atunci mă bucur să pot spune că nu știu.”, a precizat, printre altele, Denis Le Vot.
CEO-ul Dacia a dat a exemplu modelul Jogger care „va apărea pe piață peste doar trei luni”. Totuși, dacă sistemul de propulsie pentru Jogger va fi produs la Mioveni, nu același lucru se va întâmpla și cu viitoarea generație Sandero care va avea și versiune electrică, reiese din declarația lui Denis Le Vot. „Se poate vedea o «specializare» în privința producției de mașini Dacia. Mașinile «low drive» fiind produse în Maroc, ai cele «high drive» în România. Așa cum am spus, prima întâlnire cu un model electric Dacia va fi al unui model «low drive» și, desigur, după următoarele Duster și Bigster care vor avea motoare termice și sisteme hibride, va urma o generație Duster – Bigster cu motoare electrice. Dar asta abia în 2032 – 2033”.