1,3K
Federatia Patronala a Intreprinderilor Mici si Mijlocii a venit, in ultimii ani, cu o multitudine de propuneri pentru reporni motoarele economiei, propuneri care au ramas uitate prin sertarele Guvernelor Boc 1,2,3, mai putin Ungureanu, care s-a aflat pentru putin timp la butoane. Si de data aceasta, oamenii de afaceri aduc la cunostinta noului Guvern instalat la Palatul Victoria doleantele lor, menite sa revigoreze mediul economic. Cele mai importante ne-au fost puse la dispozitie de presedintele FPIMM Arges, Ion Glisca, acesta exprimandu-si speranta ca Guvernul Ponta nu se va dovedi a fi autist ca predecesorii sai.
Vesnicele propuneri ale mediului de afaceri
1.Imbunatatirea reglementarilor privind TVA-ul, inclusiv reducerea TVA-ului de la 24%, la 18%;
2.Mentinerea cotei unice de impozitare la nivelul de 16% sau reducerea ei la 10%, potrivit modelului din Bulgaria, pentru atragerea investitorilor;
3.Reducerea fiscalitatii asupra fortei de munca cu 5 puncte procentuale;
4.Reglementarea platii TVA la incasarea facturilor. Se propune aplicarea masurii platii TVA-ului la data incasarii facturii in 3 etape:
-Semestrul II al anului 2012 (incepand cu data de 1.06.2012): reglementarea dreptului de colectare a TVA-ului la incasarea facturilor pentru operatiunile efectuate de microintreprinderi si in contractele de achizitie publica;
-Semestrul I al anului 2013: reglementarea dreptului de colectare a TVA-ului la incasarea facturilor pentru operatiunile efectuate si de catre intreprinderile mici;
-Semestrul II al anului 2013: reglementarea dreptului de colectare a TVA-ului la incasarea facturilor pentru operatiunile efectuate si de catre intreprinderile mijlocii.
5.Reglementarea eliminarii impozitului pe profitul reinvestit, pentru relansarea procesului investitional, cu efecte pozitive asupra bugetului de stat (veniturile din TVA, impozit si contributii obligatorii de asigurari sociale fiind mai mari decat cele din impozitul pe profit);
6.Recalcularea redeventelor pentru concesionarea resurselor naturale, prin cresterea impozitului pentru profiturile obtinute din aceste activitati;
7.Simplificarea birocratiei fiscale si imbunatatirea reglementarilor privind deducerile:
-declararea si plata trimestriala a impozitului pe salarii si a contributiilor sociale pentru ONG-uri, patronate si sindicate;
-revenirea la deducerea integrala a cheltuielilor cu combustibilul pentru vehiculele utilizate pentru deplasari in interes de serviciu;
-reducerea sub 150 a celor 244 declaratii fiscale si nefiscale;
-comasarea declaratiilor pe termen mediu;
-asigurarea optiunii de transmitere on-line catre ANAF a tuturor declaratiilor.
8.Introducerea bunelor practici ale UE privind activitatile de cercetare-dezvoltare, prin:
-cresterea plafonului deducerii suplimentare la calculul impozitului pe profit pentru cheltuielile de cercetare – dezvoltare de la 20% la 50 % pentru intreprinderile mari si 75 % pentru IMM-uri;
-deducerea suplimentara din baza impozabila a 50 % din totalul veniturilor obtinute din valorificarea brevetelor de inventie rezultate din activitatile de C-D derulate in regie proprie sau subcontractate sau
-reglementarea deductibilitatii totale a cheltuielilor cu investitii (echipamente, licente software) la momentul achizitiei, daca acestea sunt efectuate in scopul desfasurarii activitatilor de cercetare-dezvoltare (proiect depus de Consiliulul National al IMM-urilor din Romania la Ministerul Finantelor Publice).
9.Inregistrarea si calcularea penalitatilor aferente pentru contributiile obligatorii corespunzatoare drepturilor salariale in cadrul proiectelor cu finantare din fonduri structurale, doar in conditiile culpei platitorului, cu exceptarea cazurilor de intarziere a platilor din partea autoritatilor de implementare.