Din 17 noiembrie VictoriaEdu, a deschis in Pitesti cel de-al cincilea centru educational de meditatii si cursuri pentru elevi de gimnaziu si liceu. Ca de fiecare data, fondatorii VictoriaEdu Center au ales un partener de incredere pentru a se asigura ca parintii si elevii din Pitesti se vor bucura de aceleasi oportunitati educationale care definesc brand-ul VictoriaEdu prezent deja in Bucuresti (3 centre) si Cluj-Napoca.
Astazi il cunoastem pe Dragos Tache – managerul VictoriaEdu Pitesti – un dascal autentic prin vocatie, un antreprenor prin felul sau de a fi si un parinte care impartaseste valorile si principiile educationale ale fondatorilor VictoriaEdu – Catalin si Madalina Dicu.
Iata ce ne povesteste Dragos Tache, manager VictoriaEdu Pitesti, despre experienta lui profesionala, viziunea lui asupra educatiei de calitate, alegerea francizei VictoriaEdu Pitesti si planurile sale de viitor.
1. In calitate de profesor, cum percepeti elevii de astazi?
In Romania, dupa 50 de ani de comunism si cei 26 de dupa, invatamantul public ramane unul limitativ, standardele sale inalte ramanand in mare parte, doar unele teoretice, din pacate.
Fiecare copil are nevoie sa fie auzit si sprijinit. Trebuie doar sa cunosti modalitatea corecta de a-l intelege si sa gasesti calea de a-l ajuta sa se cunoasca pe sine si sa-si depaseasca temerile. In aceasta consta toata esenta educatiei.
Elevii de astazi au nevoie de sustinere, sa le descatusam optiunile, pasiunile si interesele lor, invatandu-i si antrenandu-i sa participe la competitii, sa obtina victorii si sa se bucure de ele.
Odata ce un tanar isi asuma un rol activ in propriul proiect educational, motoarele acumularii, maturizarii si discernamantului se tureaza si se rodeaza, revarsandu-se, prin abilitati, cunostinte, experienta si caracter, in toate domeniile vietii acestuia.
2. Cum ar trebui sa fie profesorii astazi ca sa poata pregati copiii pentru maine?
In primul rand, sa fie oameni. Sa le pese. Sa fie modele. Sa fie preocupati sa tina pasul si sa se pregateasca in permanenta. Provocarile lumii contemporane au nevoie de echilibru, minti deschise catre nou si modele de excelenta.
Este datoria noastra, a profesorilor, sa le oferim indrumarea si instrumentele de care vor avea nevoie in devenirea lor ca adulti responsabili cu un viitor de succes, indiferent ce profesie isi vor alege mai tarziu.
A sti sa inveti lucruri noi, a sti sa-ti organizezi timpul, a avea incredere in tine si a-ti face un plan pentru a-ti atinge obiectivele sunt obisnuinte necesare pentru intreaga viata. Copiii care le deprind din anii de scoala vor avea sanse mai mari sa-si implineasca planurile de viitor.
3. Cum credeti ca v-ar descrie cei mai multi dintre elevii dumneavoastra?
Atent, preocupat de ei, rabdator, exigent atat cat trebuie, amuzant, insufletitor sau mobilizator.
4. Ati facut meditatii si cu copiii carora le predati la clasa?
Nu, desi am incredere ca educatia pe care am primit-o, vocatia mea pedagogica si profesorii model care mi-au cizelat comportamentul si modul de fi si de a ma exprima din punct de vedere profesional m-ar fi ajutat sa-mi pastrez obiectivitatea, ar fi fost o situatie in care nu m-as fi simtit confortabil cu principiile mele.
Tocmai de aceea am ales sa ma alatur VictoriaEdu pentru ca, si eu si alti profesori asemenea mie, sa ne putem pune in valoare calitatile de dascali intr-un mod transparent si echitabil, care nu poate da loc indoilelilor cu privire la obiectivitatea noastra.
5. Cum ati ajuns la decizia de a deveni antreprenor?
Cumva simt ca intreg parcursul meu profesional m-a pregatit pentru aceasta afacere: cunosc foarte bine sistemul de invatamant, dar si mediul de afaceri in care actualii elevi vor trebui sa faca fata profesional in viitor. Prin urmare, imi este usor sa inteleg ce anume au nevoie copiii in plus fata de scoala pentru a reusi mai tarziu in meseria aleasa.
Ca absolvent de studii in domeniul educatiei mi-am desfasurat cea mai mare parte a activitatii profesionale in invatamantul preuniversitar (22 de ani).
Dorinta mea de a deveni antreprenor a fost o urmare naturala a activitatilor derulate pe cont propriu sau in colaborare de-a lungul anilor in diferite segmente ale zonei de afaceri: vanzari directe, network marketing, servicii de recrutare, intermedieri imobiliare.
Timp de peste patru ani am ocupat functia de trainer in cadrul unei importante organizatii de vanzari unde am coordonat activitatea a peste 300 de consultanti. Experienta acumulata in activitatea complexa pe care am desfasurat-o intensiv in cadrul acestei organizatii, este una definitorie.
Ca manager de dezvoltare si trainer am contribuit la extinderea echipei de vanzari si am supervizat managementul acestei echipe prin actiuni permanente de coaching si mentoring.
Am intervievat in vederea recrutarii peste 200 de profesionisti in management si vanzari si am sustinut mai mult de 2000 de ore de training si induction training, contribuind in mod direct si indirect la crearea si administrarea unui portofoliu de aproximativ 20.000 de clienti.
6. De ce ati ales sa dezvoltati un business in educatie?
Provin dintr-o familie de profesori, sotia mea este cadru dicatic, eu am predat timp de 22 de ani ca invatator si ca profesor de matematica. Este un domeniu in care m-am format si pe care il cunosc destul de bine, desi am activat profesional si in afara lui.
In toti acesti ani, am putut observa nevoia parintitlor pentru o educatie de calitate pentru copiii lor si nevoia elevilor pentru oportunitati educationale care sa-i ajute sa-si construiasca un viitor de succes.
In egala masura, si profesorii de vocatie, la randul lor, au nevoie de un cadru corespunzator in care sa-si puna in valoare aptitudinile didactice. Noi toti cred ca avem experienta mediului mai mult limitativ decat propice oferit de actualul sistem de invatatmant.
Franciza VictoriaEdu reuneste vocatia mea de dascal, pasiunea pentru educatia copiilor, dorinta de a fi parte din schimbarea felului in care formam elevii si dorinta mea de a fi antreprenor al unei afaceri in care cred, cu a carei misiune ma identific si care, prin natura lucrului cu copiii, stiu ca imi va oferi satisfactie personala.
7. Dorinta de a fi antreprenor ar fi putut insemna si propria afacere, nu?
Primul pas a fost sa decid domeniul. Stiu ca in afaceri succesul este o certitudine atunci cand gasesti o cale sa legi capacitatea de a fi antreprenor cu domeniul care te pasioneaza si pe care il cunosti cel mai bine. Ambitia de a reusi m-a motivat sa gasesc “formula” cea mai buna pentru a dezvolta un business in educatie.
In cazul unei francize, pleci la drum cu cateva avantaje esentiale: model de business care deja si-a dovedit profitabilitatea, procese si proceduri deja testate in practica, experienta fondatorilor trecuti deja prin lansarea mai multor centre si un grup de antreprenori (francizor si francizati) care iti pot impartasi lectiile invatate din propria experienta.
Am ales VictoriaEdu pentru sprijinul permanent oferit – de la intocmirea planului de afacere, instruirea in Metoda VictoriaEdu, manualul operational si pana la asistenta educationala si manageriala.
8. Ce anume v-ati propus sa faceti diferit in cadrul centrului educational pe care il veti conduce?
Vad in acest business oportunitatea de a contribui la transformarea in ansamblu a societatii devenind parte a unui concept inovator in educatie. Astept cu nerabdare sa pun toate cunostintele mele impreuna cu valoarea ©Metodei VictoriaEdu in slujba noilor generatii. In ei imi pun increderea si sunt convins ca, avand la dispozitie ceea ce au nevoie, copiii ne vor depasi asteptarile in viitor.
Centrele VictoriaEdu ofera solutii reale pentru nevoia parintilor si copiilor pentru o educatie complementara de calitate, desfasurata intr-un mediu prietenos, profesional, independent si etic, furnizand in permanenta informatii cu privire la nivelul de cunostinte, asistenta psihopedagocica si informarea vocationala necesara stabilirii traseului educational si planului de cariera al tinerilor.
Metoda VictoriaEdu presupune monitorizarea permanenta a procesului de pregatire a copiilor, urmarindu-se evolutia nivelului de cunostinte (conform programei scolare sau organismului de certificare, in cazul cursurilor de limbi straine) si comportamentele relevante procesului de educatie (rezolvarea temelor, atentie, prezenta, incredere, stima de sine, motivatie).
Parintii primesc periodic rapoarte cu privire la activitatea copilului. Dupa fiecare raport transmis, parintii sunt invitati la intalniri de analiza a rezultatelor, pe parcursul carora beneficiaza de consiliere psihopedagogica (gratuita), necesara procesului de pregatire.