Cei care se bucură pentru eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie e bine să fie mai rezervaţi, căci bucuria este una de moment. Guvernanţii se gândesc la un înlocuitor care să nu încurajeze vânzarea de maşini second-hand, în defavoarea producţiei autohtone.
Timbrul de mediu a fost introdus în 2013 de Guvernul Ponta, pentru ca maşinile care poluează mai mult să plătească mai mult pentru înmatriculare. În 2016, una din patru maşini a fost cumpărată la mâna a doua. În total au fost înmatriculate 276 de mii de maşini second-hand.
Producătorii autohtoni de autoturisme s-au plâns că anularea acestei taxe face ca industria auto românească să scadă cu 30%. Asta ar conduce la dispariţia a 15.000 mii de locuri de muncă. Nici specialiştii fiscali nu sunt convinşi că anularea timbrului de mediu este o idee bună.
Prezent la Digi24, ministrul Mediului, Daniel Constantin a recunoscut că autorităţile caută soluţii pentru a stimula industria producătoare de maşini.
„Sigur că ne-am gândit la măsuri compensatorii. După ce le vom discuta cu dânşii (reprezentanţii industriei auto – n.r.) le vom prezenta şi public. Cu siguranţă producţia de autovehicule e foarte importantă, şi aici vorbim de doi mari producători. O acciză în preţul carburantului este o discuţie care nu este suficient fundamentată şi nu cred că poate intra în discuţie, cel puţin acum.” a declarat Daniel Constantin, ministrul Mediului.