Dacia a iniţiat un proces de plecări voluntare, conform unor informații distribuite de angajații acesteia pe rețelele de socializare. Cine pleacă, poate primi, în funcţie de vechime, între 16.000 lei net (pentru persoanele cu vechime de până la 2 ani) şi 130.000 lei net (pentru cei cu vechime peste 16 ani).
„Pentru ameliorarea performanţei companiei, se initiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părţilor (perimetrul CM ADSA & RMR) incepând cu 1 iulie 2022.
Pentru salariații ale căror contracte încetează prin acordul părților, se va acorda o primă în funcție de vechime în societățile Grupului Renault România:
– până la 2 ani vechime, 16.000 de lei net;
– între 2 și 4 ani vechime, 40.000 de lei net;
– între 4 și 8 ani vechime, 70.000 de lei net;
– între 8 și 12 ani vechime, 85.000 de lei net;
– între 12 și 16 ani vechime, 105.000 de lei net;
– peste 16 ani vechime, 130.000 de lei net.
În plus, odată cu plata drepturilor salariale aferente lunii iunie (lichidarea lunii iunie) salariații vor primi și plata zilelor de concediu de odihnă. Salariații care vor pleca prin acest program (ale căror poziții se vor închide) pot să beneficieze, la solicitare, până la finalul anului 2022, de reducerea prevăzută în CCM la cumpărarea unui autovehicul nou din gama Dacia, Renault sau Nissan. Recomandăm luarea în considerare a oportunității oferite de acest program de plecări voluntare în special:
– salariaților din perimetrele unde au loc automatizări, robotizări, digitalizări, reduceri/incetări de activitate, finalizari de proiecte, modificări ale structurilor organizatorice care au că și consecință suprimări de posturi și/sau ajustarea echipelor;
– salariaților cu recomandări medicale stabilite în Fișa de aptitudini medicale, intrucât trecerea în alte posturi de lucru se poate face doar în limita disponibilităților acestora.”, se arată în comunicarea administrației Dacia către proprii angajați.
Reamintim că Renault are în plan înfiinţarea a două divizii – una pentru maşini electrice în Franţa şi una dedicată motoarelor termice pentru diviziile din afara Franţei. Sursele din piață spun că deja grupul francez a primit cereri de parteneriat pentru divizia de motoare termice – care va include Automobile Dacia, Uzina Mecanică de la Mioveni şi Renault Technologie Roumanie. Miza o reprezintă obţinerea de fonduri pentru investiţiile în dezvoltarea maşinilor electrice segment pe care Tesla a devenit un jucător principal inclusiv în Europa.