În luna în care evidenţiem grija pentru protecţia mediului înconjurător – iunie – Groupe Renault România a lansat fundaţia cu acelaşi nume. Compania a anunţat crearea acesteia în cadrul unui eveniment organizat chiar în mijlocul naturii, la Gradina Botanică din Bucureşti.
Mobilizarea pentru o lume mai bună şi Accesul la artă şi cultură sunt cele două domenii sub care Fundaţia Groupe Renault România va activa în viitor.
Groupe Renault Romania priveşte spre viitor, spre generaţiile viitoare care vor accentua semnalul schimbărilor, oricare ar fi domeniul de activitate. Dacă astăzi, cu acest prilej, am ales să vă conectam la mediul înconjurător, la problematica acestuia, în viitor vă vom detalia proiecte care ţin şi de celelalte preocupări ale noastre prin prisma direcțiilor strategice de responsabilitate socială. Până la sfârşitul anului 2019, alături de partenerii noştri de la “Plantăm fapte bune”, vom planta 30 000 de copaci la nivel național, inclusiv în Argeş şi Dâmboviţa. Am corelat acest volum, nu întâmplător. Anul trecut, graţie programului REMAT, au fost vândute 30 000 de vehicule noi. Acestui demers i se adaugă trei mari iniţiative de voluntariat intern, la Bucureşti, Mioveni şi Titu, a declarat Antoine Doucerain, preşedinte director general Dacia şi director general Groupe Renault România.
Fundația Groupe Renault România are drept obiectiv pe termen lung să consolideze angajamentul companiei, prezentă de 19 ani în România, susţinând iniţiative în sprijinul societăţii, în două domenii principale care sunt parte a angajamentelor Groupe Renault, de mulţi ani:
MOBILIZE, cu două teme: Incluziunea prin Educaţie, Diversitate, Întreprinderi sociale şi Mobilitatea sustenabilă prin Protecţia mediului şi Siguranţa rutieră.
ACCES LA ARTĂ ŞI CULTURĂ prin intermediul Artei cinematografice, Artei contemporane şi Culturii franceze
Până la sfârşitul anului 2019, Groupe Renault România, în parteneriat cu asociaţia „Plantăm fapte bune în România” va derula acţiuni ample de împădurire: plantarea unor copaci pe terenuri cu probleme din afara localităților (agricole degradate, cu risc de alunecare, supuse fenomenului deșertificării) sau pe terenuri din interiorul orașelor unde este necesară prezența a cel puțin unui arbore.
„Plantăm fapte bune în România” este o iniţiativă naţională de împădurire bazată pe voluntariat, lansată în 2011. Până în prezent, 31.869 voluntari au plantat și îngrijit 664.328 copăcei pe un total de 207 hectare de terenuri publice neproductive în 22 de județe din România.
La evenimentul de lansare au luat parte Antoine Doucerain, director general Groupe Renault România, Oliver Faust, director Responsabilitate Socială Corporativa Groupe Renault, Cornel Brezuică, preşedinte Asociaţia Fondului de Mediu, Mihai Enescu, din partea asociaţiei « Plantăm fapte bune în România », Paulina Anastasiu, director Grădina Botanică, dar şi angajaţi. Totodată, în cadrul lansării a fost anunţat şi Consiliul director al Fundaţiei. Invitaţii au avut parte de surprize. Au participat la un atelier de realizare butaşi de plante şi îngrijirea florilor de interior, sustinut de Eugenia Niţă, inginer horticultor al Grădinii Botanice. Apoi au vizitat colţul verde al Fundaţiei Groupe Renault Romania, unde compania a donat arbuşti din specii rare.
Mai multe detalii despre activitatea Fundaţiei Groupe Renault România, puteţi afla pe site –ul companiei, dar şi pe pagina de Facebook dedicată şi inaugurată cu ocazia lansării.
Groupe Renault România
Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 127 de ţări şi a vândut 3,76 milioane de vehicule în 2017. Mizează pe complementariatea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine şi Lada), pe vehiculul electric şi pe Alianţa sa unică cu Nissan şi Mitsubishi. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. Groupe Renault este singura companie din România care integrează toate activităţile specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client, design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanţare. În 2016 Groupe Renault România a depășit 5 miliarde de euro cifră de afaceri. Aflat în centrul gamei Global Access (din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la Mioveni), Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi Renault. Cei 17.700 de angajaţi ai Groupe Renault România inovează în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, fiind recunoscuţi pentru profesionalismul lor.