Două companii s-au asociat şi au depus o ofertă în cadrul licitaţiei privind achiziţia primelor trenuri pe hidrogen din România. Licitaţia este organizată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Anunţul a fost făcut pe Facebook de Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor, citat de zf.ro.
„Societatea care a depus documentaţia este Asocierea formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider) şi Linde Gaz Romania S.R.L. (asociat). Valoarea achiziţiei este cuprinsă între 2.446.534.076,64 lei fără TVA şi 4.168.505.273,28 lei fără TVA, iar durata contractului va fi de 213 luni”, a anunțat Scrioşteanu.
Proiectul pilot, implementat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziţia a 12 trenuri cu 160 de locuri şi a unor servicii de întreţinere şi reparaţii a vehiculelor şi alimentare cu hidrogen, pe termen lung. Aceste trenuri vor deservi prin servicii cu frecvenţă ridicată rutele din nordul Municipiului Bucureşti şi din judeţul Ilfov, în conexiune cu judeţele învecinate Argeş, Dâmboviţa şi Giurgiu. Trenurile vor ajunge până în judeţele Olt şi Dolj, a mai anunţat secretarul de stat.
„Astfel, se vor asigura serviciile de transport feroviar de călători care vor conecta Capitala României cu: Aeroportul Internaţional Henri Coandă, precum şi centrele urban-economice Chitila şi Titu (la fiecare 30 min.). Municipiile reşedinţă de judeţ Piteşti şi Târgovişte, precum şi centrul urban-economic Găeşti (la fiecare oră). Municipiile reşedinţă de judeţ Craiova şi Slatina, precum şi centrul urban-economic Balş (de 4 ori pe zi). Municipiul Curtea de Argeş (de 3 ori pe zi)”, a precizat Irinel Ionel Scrioşteanu.
Finanţarea proiectului de investiţii se realizează prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă PNRR şi de la bugetul de stat.
2 comentarii
Câmpulung Muscel nu e băgat în seamă, că de obicei?
Dacă vor întârzia că cele actuale, vor circula goale și apoi faliment. Ruta Pitești -Bucuresti este o mizerie !