DRÄXLMAIER Pitești a organizat programul internațional Hour of Code în cadrul Școlii Gimnaziale Matei Basarab. Aproape 100 de elevi din clasele primare au avut ocazia, săptămâna aceasta, să învețe în joacă despre programare și algoritmi. Este a doua experiență de acest tip după prima sesiune pilot, din vara acestui an, în care au fost incluși alți 100 de elevi de gimnaziu.
Specialiștii IT de la DRÄXLMAIER Pitești sprijină copiii din școli să își dezvolte pasiunea pentru Tehnologia Informațională. În cadrul programului de educație informatică Hour of Code, ei i-au învățat pe aproape 100 de micuți din clasele zero, întâi și a treia ai Școlii Gimnaziale Matei Basarab despre programare. Utilizând jocuri interactive și limbaj adaptat vârstei elevilor, specialiști IT ai DRÄXLMAIER Pitești le-au oferit copiilor o privire de ansamblu a domeniului în care lucrează. Este a doua experiență de acest tip pentru angajații DRÄXLMAIER: în vară, ei au ținut cursuri la Școala Mihai Eminescu, alți 100 de copii din clasele a cincea și a șasea au învățat despre programare.
”Acest domeniu – programarea – este perceput de cei mai mulți ca fiind complexă, inaccesibilă. Prin intermediul programului Hour of Code dorim să demonstrăm că oricine, indiferent de vârstă, îi poate înțelege tainele. Îmi face plăcere să lucrez cu elevii, sunt receptivi și dornici să învețe cât mai multe. Împreună am învățat, am dansat și ne-am jucat Minecraft și Angrybirds, copiii înțelegând astfel cu ușurință conceptele de bază ale programării și algoritmilor”, povestește Mihai Găman, Managerul Departamentului de Software PPS la DRÄXLMAIER Pitești.
Hour of Code reprezintă o introducere de o oră în știința computerului și a programării, al cărei scop este dezvăluirea semnificațiilor din spatele limbajului specific și demonstrarea că oricine poate învăța bazele acestuia. ”Am participat și eu alături de elevi la Hour of Code. Din punctul meu de vedere, acest program reușește să apropie copiii de domeniul IT într-un mod unic, cei mici fiind foarte perceptivi acestui mod de învățare. Mă bucur că DRÄXLMAIER ne-a oferit această oportunitate. Astfel, elevii au avut ocazia să obțină informații interesante, într-un domeniu nou și necunoscut lor,” declară Dana Tufeanu, profesoară în cadrul Școlii Gimnaziale Matei Basarab.
”Cel mai mult mi-a plăcut că m-am putut juca Minecraft, unul dintre jocurile mele preferate. De data asta a fost însă diferit de jocul de acasă pentru că mutările le făceam într-un limbaj de programare”, ne-a spus Ștefania, elevă în clasa a III-a a Școlii Gimnaziale Matei Basarab.
La sfârșitul cursului interactiv, mulți dintre micii programatori în devenire s-au arătat interesați să aprofundeze cunoștințele dobândite și să învețe mai multe despre Tehnologia Informațională.
Obiectivul campaniei Hour of Code este de a atrage toți elevii din România, de la grădiniță până la facultate, precum și profesorii, indiferent de pregătirea pe care o au, să participe la o sesiune de programare socială și distractivă.