2,2K
Oficial Renault: Opririle de productie nu sunt ingrijoratoare
Modelele Logan MCV, Logan VAN si Logan Pick-Up produse in uzina Dacia din Mioveni vor fi scoase din fabricatie pana la sfarsitul lui 2012, iar locul lor pe piata va fi luat de Dokker si Dokker Van, fabricate in Maroc. In acest sens, este citata declaratia lui Frederic Broqua, director de program utilitare mici in cadrul Renault, sustinuta intr-o conferinta de presa organizata cu ocazia testelor internationale pentru presa cu Dokker si Dokker Van, desfasurate in Austria, langa Viena. In prezent, la uzina Dacia din Mioveni sunt fabricate sase modele: Dacia Duster, Dacia Sandero, Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia Logan VAN si Dacia Logan Pick-Up. In uzina Renault-Nissan din Maroc sunt fabricate alte trei modele Dacia: Lodgy, Dokker si Dokker Van. Astfel, gama Dacia este compusa in prezent din noua modele, insa pana la sfarsitul anului vor ramane sase. Logan MCV, Logan VAN si Logan Pick-Up, fabricate si in Romania, vor iesi din productie, iar uzina din Mioveni va mai produce doar trei modele in loc de sase. Cu alte cuvinte, ramane cu Duster, Sandero si Logan. Ultimele doua vor fi inlocuite cu noi generatii pe final de an si in 2013.
Conform strategiei Renault, Logan MCV este inlocuit de Dokker, iar Logan VAN de Dokker Van. Logan Pick-Up iese si el din productie, urmand sa fie inlocuit, la o data ulterioara, de un pick-up bazat pe Dokker, care va fi produs tot in Maroc. Astfel, in uzina Renault-Nissan din Maroc vor fi produse patru modele Dacia diferite, iar in Romania trei modele diferite.
Renault se bazeaza astfel ca va tine uzina de la Mioveni ocupata cu Duster, Sandero, Logan si noile generatii ale acestor doua masini din urma, asteptate pe piata in 2012-2013.
“Suntem incantati sa avem trei modele care dau de lucru uzinei (de la Mioveni – n.r.)”, a declarat Frederic Broqua, director de program utilitare mici in cadrul Renault, raspunzand unei intrebari legate de numarul de modele ce vor fi produse la Mioveni. “Vreau sa va reamintesc ca uzina Dacia din Romania lucreaza la capacitate maxima (…)”, a subliniat, la randu-i, directorul Renault Commercial Roumanie, Thomas Dubruel, precizand ca opririle recente de productie nu trebuie sa fie ingrijoratoare, deoarece ele tin de ajustarea productiei la cerere.