Imbracat ca la discoteca, intr-o geaca neagra lucioasa si intr-o verva de zile mari, liderul Blocului National Sindical, Dumitru Costin a dovedit inca o data ca stie cum sa anime multimea. De la inaltimea balconului Casei Sindicatelor, acesta si-a spus frumos poezia sindicala, a dat interviuri presei si, pana cand colegii sai si-au terminat discursurile, a vorbit mai tot timpul la telefon.
„Telefoane importante”, ne-a marturisit acesta, inainte de a ne acorda si noua un interviu. Ce-i drept, domnul lider de sindicat parea extrem de optimist dupa ce, cu doar o zi inainte, Uniunea Europeana dadea niste semnale negative privind actuala taxa auto (pe care Dacia doreste sa fie pastrata), iar un jurnalist de la Gardianul reusea sa castige un proces impotriva statului roman. Numai ca dracul nu e asa de negru, crede Dumitru Costin, marturisindu-ne ca „daca toata manifestatia de azi este considerata a fi strict pentru mentinerea taxei auto, este o mare eroare. Ca onor Comisia Europeana a avut un punct de vedere, nicio problema, este vorba doar de un raport intermediar. Pana la o decizie definitiva mai este cale lunga. Daca nu va fi taxa de prima inmatriculare, poate sa fie orice alta taxa care sa descurajeze acest sport national de cumparare a masinilor second-hand. Industria auto a adus venituri importante la Produsul Intern Brut al Romaniei. Sa nu uitam ca exporturile inca mai tin la un nivel suportabil deficitul balantei comerciale, pentru ca automobilul este printre putinele lucruri care se mai exporta. De ce? Pentru niste smecheri! Va garantez ca vom stopa o data pentru totdeauna panarama asta de politica din Romania” a declarat liderul BNS.
Ce sa spunem, discurs frumos, in forta, numai ca in timp ce sindicalistii isi bateau limba in gura, „panarama de politica” era in plina desfasurare, la sediul PSD desfasurandu-se, in paralel, operatiunea „sa bagam inapoi Vulpea lui Basescu in cotet”. Tocmai de aceea presedintele Mircea Geoana, presedinte al Senatului, nu a putut fi prezent, asa cum isi planificase, la manifestarile de la Dacia Renault.