1,5K
Metro, gigantul german din zona distributiei, se afla in discutii cu mai multi candidati, pentru vanzarea diviziei Real din Europa de Est. Cel mai interest comparator pare a fi Auchan.
METRO Cash & Carry Romania este parte integranta a METRO Cash & Carry International si a intrat oficial in tara noastra in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie, in Bucuresti. Astazi, Metro numara 32 de magazine in 24 de orase. Distributia nationala a magazinelor METRO Romania este urmatoarea: 5 centre in Bucuresti, cate doua centre in Brasov, Constanta, Timisoara si Pitesti si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Tg. Mures, Arad, Deva, Braila, Satu Mare, Piatra Neamt, Buzau, Targoviste si Turda.
Metro, care ar urma sa isi concentreze activitatea exclusiv asupra afacerii sale en-gros si electronice de consum, doreste sa vanda atat Real cat si lantul de magazine Kaufhof.
Rezultatele trimestriale recent publicate, au aratat ca profitul a scazut la mai putin de jumatate. Metro are o retea de 32 magazine, cu un total de 5.615 angajati in Romania. Vanzarile Metro din 2011 au scazut cu 0,8 % la 66,7 miliarde Euro, iar in moneda locala, doar cu 0,2 %. Motivele scaderii vanzarilor ar fi, in special, criza datoriilor suverane, rata de somaj ridicata si programele de austeritate din multe tari europene, care au determinat o scadere a puterii cumparare din partea consumatorilor.
Pretul probabil la care achizitia ar putea fi facuta este de 900 de milioane de euro, dintre care 200-300 milioane ar reprezenta contravaloarea proprietatilor imobiliare si 500-600 milioane de euro, activitatea operationala.