1,5K
Desi ar fi trebuit sa demareze in acest an, doua proiecte pe care statul intentiona sa le construiasca in concesiune bat pasul pe loc. Este vorba de centura de sud a Capitalei (48 km) si autostrada Craiova – Pitesti (121 km), care ar costa cumulat 3,7 mld. Euro.
Nu mai departe de anul trecut, CNADNR sustinea ca pe final de an 2013 va semna contractele de concesiune pentru cele doua sosele, lucrarile urmand sa inceapa in 2014. Acum, insa, CNADNR nu mai ofera niciun termen privind semnarea contractelor sau inceperea si finalizarea lucrarilor. Cele doua autostrazi se afla in acelasi stadiu in care se aflau in urma cu un an: se cunoaste numele investitorilor privati care s-au inscris in cursa pentru construirea si operarea lor, iar statul poarta in continuare negocieri. CNADNR nu a stabilit nici daca soseaua care va lega Craiova de Pitesti va fi autostrada sau drum expres, decizia urmand sa fie luata in perioada negocierilor cu companiile interesate sa faca acest proiect.
Autostrada sau drumul expres Craiova – Pitesti este o sosea de 121 km ceruta in repetate randuri atat de Ford Craiova, cat si de Dacia Renault. Aceasta a fost evaluate la aproximativ 1,7 mld. euro, sau 14 mil. euro/km, in ciuda faptului ca standardele de cost impuse de Ministerul Transporturilor acum cativa ani arata ca o autostrada ar trebui sa coste intre 3,8 si 6 milioane de euro pe kilometru, in functie de relieful unde este construita (ses, deal, munte).
Drumul national 65, care realizeaza momentan legatura intre Craiova si Pitesti, este tranzitat zilnic de 8.600 pana la peste 22.000 de vehicule.