In calitate de organizatie reprezentativa a IMM-urilor din judetul Arges, Federatia Patronala a intreprinderilor Mici si Mijlocii din Judetul Arges, alaturi de cei doi parteneri ai sai (Centro de Estudios Infer S.L. si Styll To Matrix S.R.L.), implementeaza in perioada august 2009 – ianuarie 2011 un proiect in vederea dezvoltarii antreprenoriatului si a oportunitatilor de afaceri in Regiunea Sud-Muntenia: ,,Mentalitate si potential antreprenorial” – proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013. Acesta are o durata de 18 luni si un continut axat atat pe formarea participantilor cu o pregatire academica minima, precum si a tuturor celor ce doresc sa dobandeasca noi cunostinte in materiile oferite de catre proiect, in vederea recalificarii. Mai pe scurt, patronii de IMM-uri, dar si angajatii, vor putea sa se perfectioneze si sa beneficieze la finalul stagiului si de diploma recunoscuta, fara niciun ban, intrucat este un proiect finantat de Uniunea Europeana.
Activitatile proiectului
Proiectul in vederea dezvoltarii antreprenoriatului si a oportunitatilor de afaceri in Regiunea Sud Muntenia: “Mentalitate si potential antreprenorial” – proiect cofinantat din Fondul Social European prin POSDRU 2007 – 2013 cuprinde urmatoarele activitati:
Campanie de informare si sensibilizare
Purtand numele de „Deprinde sa intreprinzi!”, aceasta campanie isi propune, prin intermediul diverselor ghiduri si brosuri sensibilizarea si constientizarea populatiei din zona Sud-Muntenia asupra importantei culturii si activitatilor antreprenoriale, contribuind astfel la integrarea economiei romane intr-o societate a cunoasterii.
Gestionarea platformei E-learning
Prezentul proiect vizeaza ca un numar din totalul orelor de formare sa fie predate prin intermediul platformei E-learning.
Activitati de formare:
»Managementul Relatiilor cu Clientii
»Managementul IMM-urilor in Regiunea Sud – Muntenia
»Intreprinderile si mediul inconjurator: Poluare si protectie
»Tehnici de Marketing si studii de piata
»Informatica pentru gestiunea intreprinderilor Pachetul Microsoft Office
»Managementul Resurselor Umane in IMM-uri
»Tehnici de negociere si procesul de mediere
»Gestiunea personalului si contabilitate in IMM-uri
»Noile Tehnologii in cadrul intreprinderilor. Principiile Lean Manufacturing
»Auditor in domeniul mediului
»Reprezentant al lucratorilor cu raspunderi SSM
»Auditor de sistem de management pentru sanatate si securitate ocupationala
»Sesiuni formative nationale si transnationale
»Conferinte sustinute de catre specialisti in Marketing si Management, Cercetare-Dezvoltare, managementul calitatii.
»Mese rotunde, unde expertii si participantii vor dezbate, intr-o atmosfera relaxata, teme importante referitoare la domeniul respectiv.
Sesiune de schimb de experienta antreprenoriala
Aceasta sesiune se va realiza in luna mai si se va intitula „Romanian Businessmen”. Aceasta va facilita intalnirea personalului din conducere si a managerilor romani in vederea schimbului de experiente profesionale. in cadrul acestei activitati se va inmana un premiu intreprinderii anului.
Seminarii
In vederea organizarii acestor seminarii, se va apela la experti din mediul de afaceri, ce vor contribui la oferirea unei formari si calificari cat mai complete a participantilor. Se vor dezbate teme si subiecte specifice culturii antreprenoriale, in vederea stimularii antreprenoriatului.
Activitati tutoriale
Aceasta activitate consta intr-o serie de reuniuni cu caracter individual, in cadrul carora participantilor li se va oferi ajutor in vederea rezolvarii diferitelor probleme ce pot aparea pe parcusul cursurilor si dezvoltarii ideilor antreprenoriale.
In acest sens se urmareste formarea a 1265 participanti in cadrul a 66 de activitati de formare, 3 sesiuni formative, 1 sesiune de schimb de experienta,60 de activitati tutoriale si 6 seminarii, la acestea adaugandu-se si campaniile de constientizare si sensibilizare.
Parteneriatul in cadrul proiectului
Datorita anvergurii proiectului, s-a considerat necesara implementarea acestuia in parteneriat, fiind cooptati parteneri atat nationali cat si transnationali, in vederea unei executari de succes. Calitatea si productivitatea proiectului au atras cu sine nevoia de a implica parteneri specialisti in diverse domenii ale proiectului. Federatia Patronala a intreprinderilor Mici si Mijlocii din Judetul Arges va beneficia de expertiza a doi parteneri, unul transnational, mai precis din Spania – Centro de Estudios Infer S.L. si unul national – S.C. STYLL TO MATRIX S.R.L. Centro de Estudios Infer S.L. (Partenerul transnational), cu o experienta de 15 ani in cursuri de formare profesionala continua subventionate de catre Fondul Social European, va gestiona platforma E-learning, implicandu-se de asemenea in activitatile de formare specializata si va colabora in vederea unei optime desfasurari a proiectului, aportand experienta dobandita in domeniu. Partenerul national va realiza activitati precum conferinte, mese rotunde, seminarii, activitati tutoriale si de schimb de experienta. Federatia Patronala a IMM-urilor din Arges va participa in 9 activitati de formare si va actiona drept coordonator general al proiectului convocand reuniuni periodice cu reprezentantii respectivilor parteneri in vederea organizarii si desfasurarii proiectului in conformitate cu cerintele stabilite.
Obiectivele proiectului
In contextul economic actual se cauta promovarea culturii antreprenoriale, precum si identificarea elementelor ce incurajeaza atitudinile pozitive in ceea ce priveste antreprenoriatul. intrucat competitivitatea si cultura antreprenoriala reprezinta doua concepte strategice fundamentale pentru companii, proiectul include un plan de formare ce urmareste atingerea urmatoarelor obiective:
»promovarea cresterii productivitatii angajatilor la locul de munca si actualizarea competitivitatii IMM-urilor, favorizand in acelasi timp evolutia angajatilor si integrarea acestora in cadrul unei societati a cunoasterii;
»imbunatatirea si stimularea comportamentului intreprinzator si consolidarea competentelor profesionale
»potentarea abilitatilor antreprenoriale si a simtului inovator.
Grupul tinta
In ceea ce priveste grupurile tinta, proiectul este destinat angajatilor, personalului de conducere din IMM-uri, precum si intreprinzatorilor. in concret, se vizeaza participarea a 1265 de cursanti. Ca cerinte minime se cere ca acestia sa fi absolvit cursurile invatamantului obligatoriu, proiectul vizand atat formarea persoanelor cu o pregatire academica minima, cat si recalificarea cursantilor prin dobandirea de noi cunostinte intr-o gama variata de subiecte.
In contextul unei pieti a muncii moderne si in continua schimbare, angajatii si intreprinderile romanesti trebuie sa se incadreze in standardele impuse de catre Bruxelles. Pentru a-si inlesni succesul in jungla job-urilor, angajatii din ziua de astazi au nevoie de un cumul de competente foarte diverse, competente ce pot fi dobandite doar prin formarea activa. Federatia Patronala a intreprinderilor Mici si Mijlocii din Judetul Arges a inteles ca investitia in capitalul uman se intoarce in profit. Astfel, necesitatea implementarii unui astfel de proiect este fundamentata pe interesul pentru atingerea unui avantaj competitiv pentru IMM-urile din Regiunea Sud-Muntenia.