Incepand din 2011, Renault va produce viitorul motor Diesel 1.6 dCi la uzina din Cleon, o uzina din estul Frantei. Initial, era luata in calcul Romania si Spania pentru productia acestuia. Numai ca, intre timp, in cadrul planului de sustinere a industriei auto, presedintele francez Nicolas Sarkozy a anuntat ca guvernul va acorda doua imprumuturi a cate 3 miliarde euro pentru grupurile PSA Peugeot Citroen si Renault, in schimbul promisiunii ca acestea isi vor mentine operatiunile din Franta.
Drept consecinta, Renault a anuntat ca fabrica din Cleon va produce 200.000 de motoare pe an, printre care si cel care ar fi putut fi realizat in Romania. Pentru a nu fi interpretata intr-o alta maniera aceasta stire, reprezentantii Dacia Renault au iesit cu o pozitie oficiala pe aceasta tema. ,,Nu cred ca toata lumea se astepta ca Renault sa construiasca la Pitesti acest motor, cred ca este un pic supralicitat sa se spuna acest lucru. Renault a avut mai multe solutii pentru a realiza acest motor si a ales Cleon (Franta). Uzina Mecanica Dacia avea echiparea necesara. Sa nu uitam ca aici producem motoarele pe benzina care echipeaza intreaga gama Logan si Sandero, de 1,4 litri si 75 cai putere si 1,6 litri si 90 cai putere. Tot aici se fabrica si motorul diesel de 1,9 litri care echipeza modelul Renault Kangoo, intreaga productie fiind exportata. Exista diverse componente care se fabrica la Uzina Mecanica, astfel ca aceasta are incarcatura necesara si suficienta. La noi exista o activitate extrem de complexa, investitiile Renault, care sunt in prezent de 1,4 miliarde de euro, vor continua si in niciun caz nu trebuie inteles ca prin decizia luata astazi de Renault s-ar diminua importanta Uzinei Mecanice Dacia", a declarat Silviu Sepciu, purtatorul de cuvant al Dacia Renault.