1,8K
Grupul Renault a transmis, in aceasta dimineata, care sunt modificarile pe care compania le-ar dori aduse actualei legi ale taxei de timbre pentru masinile second-hand aduse din afara tarii.
Reprezentantii Dacia Renault sustin existenta unei taxe de poluare ca fiind o masura extrem de importanta atat in ceea ce priveste protectia mediului, sanatatea publica si siguranta rutiera cat si in ceea ce priveste investitiile, stabilitatea locurilor de munca in industria auto si dezvoltarea productiei si comercializarii de vehicule nepoluante. Pentru ca nu doresc cresterea importului de masini de ocazie uzate si poluante cei de la Dacia Renault au transmis punctul lor de vedere cu privire la doua imbunatatiri propuse de ei actualului proiect legislative.
Astfel, producatorul autohton propune introducerea unui prag minim pentru taxa actuala aplicata vehiculelor Euro 2, Euro 1 si non-Euro pentru a frana importurile de masini de ocazie foarte uzate, poluante si care pun in pericol siguranta rutiera. De asemenea, in cazul vehiculelor Diesel Euro 3 si Euro 4, Dacia sugereaza sa se evite scaderea prea mare a valorii timbrului fata de taxa actuala intrucat acest lucru ar conduce la cresterea puternica a importurilor de masini de ocazie diesel poluante in materie de emisii de oxizi de azot, de hidrocarburi si de particule care sunt vectori de poluare la fel de importanti ca CO2.
„Ori, cu ocazia introducerii normei Euro 5, constructorii de automobile au investit mult tocmai pentru a reduce drastic aceste emisii, in special in cazul motoarelor diesel. In plus, consideram ca introducerea noului timbru de mediu trebuie sa fie insotita de masuri specifice pentru vehiculele inmatriculate in Romania inainte de 2007, masuri care sa favorizeze innoirea acestora”, au transmis reprezentantii Grupului Renault.