1,4K
Surse oficiale din cadrul Uzinei Dacia Renault au declarat pentru Mediafax ca decizia de a demara proiectul autostrazii Comarnic-Brasov si de a amana cu aproape zece ani constructia celei dintre Pitesti si Sibiu afecteaza competitivitatea economica a Romaniei si transmite un semnal negativ investitorilor.
„Este o nebunie sa iei in discutie competitia dintre cele doua artere. Guvernul ignora faptul ca pe Brasov nu este un traseu validat de UE si ignora faptul ca traseul Pitesti-Sibiu face parte dintr-un coridor international. Promisiunea facuta in Parlament cu privire la autostrada Pitesti-Ramnicu Valcea si Valcea-Sibiu pana in 2022 a fost facuta sa ne astupe gura.“ au declarat surse din cadrul uzinei Dacia.
Lipsa unei autostrazi pe Valea Oltului intre Pitesti si Sibiu costa uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, in conditiile in care costul pe fiecare masina transportata la export creste cu 60 de euro pe unitate.
Viteza medie comerciala pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar daca ar fi autostrada, indiferent de traseu, camioanele ar putea circula cu 60-80 km/h, inregistrand atat o economie de timp, cat si de bani.
,,Nu toata lumea e fericita ca trece autostrada peste tot, cei care ne critica cel mai tare sunt cei care ani de zile au facut 40 de kilometri, 9 kilometri de autostrada pe an, dar aceasta strategie are o uriasa diferenta fata de restul strategiilor: este realista si bazata pe bani pe care ii avem si pe lucruri pe care le putem face, nu pe povesti nemuritoare, in special de la cei care au facut 9 kilometri pe an si acum ne spun noua cum ar trebui sa facem mai bine", a spus premierul Victor Ponta in sedinta de guvern.
El a sustinut din nou ca, in 2018, Romania va avea toate provinciile istorice legate printr-o retea de autostrazi.