SC Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni exploatează, întreține și verifică contoarele instalate la branșamentul fiecărui utilizator. Verficarea periodică se face conform dispozițiilor de metrologie în vigoare și se suportă de către operator.
Contoarele suspecte de înregistrări eronate se demontează de către operator și se supun verificării în laboratorul metrologic autorizat.
În cazul în care verificarea se face la cererea utilizatorului, în interiorul termenului de valabilitate a verificării metrologice, cheltuielile de verificare, montare și demontare vor fi suportate astfel:
- De către utilizator, dacă contorul a fost admis din punct de vedere metrologic;
- De către operator, dacă contorul a fost respins din punct de vedere metrologic cu valori superioare (a înregistrat mai mult decât volumul de apă tranzitat prin contor);
În situația în care contorul supus verificării a fost declarat respins cu valori inferioare (a înregistrat mai puțin decât volumul de apă tranzitat prin contor), cheltuielile de montare – demontare vor fi suportate de către utilizator.
În cazurile de declarare ca respins a contorului, S.Ed.C. Mioveni va proceda la o rectificare a facturării luând în calcul un consum stabilit ca o medie a consumurilor zilnice anterioare pe un an de zile. Atunci când media consumului nu se poate face pe un an de zile, se va lua în calcul media cantităților înregistrate existente în evidența noastră. Perioada pentru care contorul este considerat respins metrologic este perioada scursă de la ultima factură și până la data verificării metrologice prin care s-a constatat deficiența în funcționare a contorului.
Operatorul SC S.Ed.C. Mioveni schimbă, pe cheltuiala sa (exceptând cazurile în care vina aparține utilizatorului), contorul instalat la branșamentul utilizatorului, în cazul în care s-a constatat că este defect, în termen de maximum 5 zile calendaristice de la constatare. Constatarea defecțiunii se face în termen de cel mult 72 de ore de la sesizare.