Luca de Meo, CEO al Renault Group (foto), a declarat recent că nu a renunțat la proiectul de separare a activităților companiei după criterii de electrificare și că i-a informat deja pe partenerii japonezii, care pot merge alături sau nu, dar că „trenul pleacă din stație”.
Dacia va fi implicată într-un amplu proces de separare a grupului Renault în două entități, dintre care una va fi dedicată dezvoltării și producției de automobile electrice, așa cum a anunțat deja Renault în lunile aprilie și mai, pentru crearea „unui lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto”.
Luca de Meo, șeful grupului Renault, cel care a gândit această separare, a venit cu noi informații, declarând într-un interviu acordat recent Bloomberg că în acest moment „sute de oameni lucrează la acest proiect”, despre care urmează să aflăm mai multe detalii în toamna acestui an. Renault a contactat și informat partenerii din Alianță, Nissan și Mitsubishi, despre acest plan, ei fiind invitați să participe la noua structură.
Anuțul inițial al Renault făcea referire la o structură care să cuprindă activități și tehnologii care țin de motoarele și transmisiile termice și hibride, care ar putea atrage noi parteneri, lăsând să se înțeleagă ca parte din viitoarea structură ar putea fi cedată unor parteneri. „Pentru noua entitate care regrupează activitățile de producție a grupurilor motopropulsoare termice și hibride, inclusiv cele de la Mioveni, se ia în considerare acceptarea unor acționari parteneri”, au declarat reprezentanții Renault, în urmă cu două luni.
Ulterior, informațiile suplimentare din partea lui Meo au precizat că ambele companii japoneze din Alianță vor fi invitate să preia pachete de acțiuni din noua structură. Declarațiile de acum vin să întărească determinarea lui Meo și că, indiferent de decizia japonezilor de la Nissan sau Mitsubishi, lucrurile vor merge mai departe. „Ei știu ce avem noi de făcut, că o vom face și că am deschis ușa pentru ei în fiecare proiect” a spus Luca de Meo, potrivit Automotive News.
„La final e decizia lor, dacă vor să sară în barcă, dar trenul pleacă din stație”, a mai spus cel care a preluat conducerea Renault Group în urmă cu doi ani și care a readus compania pe profit în urma restructurării activității acesteia. Unitatea care va cuprinde mașinile și motoarele termice și hibride, inclusiv cele din România, va include unități de producție ale motoarelor și componentelor de propulsie din Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina), precum și centrele de inginerie și R&D RTS (Spania), RTR (România și Turcia), RTA (Brazilia), la care se adaugă funcțiile suport legate de aceste activități. Sunt estimați circa 10 000 de salariați pentru anul 2023, care ar urma să fie momentul de debut al noii structuri.
CEO-ul Renault a mai subliniat că discuțiile referitoare la separarea activităților cu vehicule electrice de celelalte cuprind discuții cu foarte mulți oameni, inclusiv cu parteneri potențiali din industria auto și din industria de tehnologie. În privința celor două companii japoneze, Meo a mai spus că relațiile sunt foarte bune și ar putea conduce la proiecte industriale comune. Split-ul unei părți din Renault care să cuprindă mașinile electrice „ia în considerare crearea în Franța a unei entități dedicate Vehiculelor Electrice și Software-ului”, după cum a explicat compania.
Unul dintre argumentele care au condus la această decizie este intenția de a produce în Franța principalele componente care țin de mobilitatea electrică. Renault vizează pentru noua companie activitățile de inginerie (o parte din Technocentre, Renault Software Lab, centrul de testare de la Lardy și alte obiective din regiunea Île-de-France), industrie (Electricity, uzina de la Cléon) precum și funcțiile suport legate de aceste activități. Circa 10.000 de salariați ar putea fi preluați de noua entitate, cu orizont de înființare de asemenea 2023.