Romaniii au reclamat, pe rupte, serviciile bancare, in 2009. Pana in luna martie, clientii bancilor au trimis la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) peste 800 de reclamatii ce vizeaza cresterea dobanzilor la credite si modificarea clauzelor contractuale fara instiintare in prealabil.
Potrivit sefului ANPC, argeseanul Bogdan Pandelica, si in 2008 reclamatiile la adresa serviciilor bancare au fost in top. Astfel, din 51.000 de reclamatii, 7% au fost de natura alimentara, 30% de natura nealimentara si restul au vizat serviciile dintre care, pe primul loc al reclamatiilor, se afla serviciile bancare, urmate de serviciile oferite de operatorii de cablu si internet si de serviciile furnizorilor de electricitate.
La inceputul anului 2009, ANPC a demarat o campanie de informare a populatiei sub deviza ,,Nu semna cu ochii inchisi!”, pentru a reduce numarul de cazuri in care romanii se angajeaza la un credit bancar fara a cunoaste toate conditiile contractului.