1,9K
Cand Constructorul francez Renault a cumparat marca romaneasca Dacia, in fata lumii ce tocmai trecea intr-un nou mileniu stirea aparea numai pentru scurt timp in mass-media internationale. Acum, ani mai tarziu, urata Dacie, cu preturi scazute si nesigure, cum unii considerau a fi, a reusit sa impresioneze lumea si, in concordanta cu cifrele comunicate de Head Quarter-ul din Mioveni, se bucura de cea mai buna perioada din timpurile sale.
Succesul brand-ului low-cost a atras atentia competitorilor Renault, in special rivalului francez PSA (alianta intre Peugeot si Citroen) care, in ciuda unui recul global in industria de automobile, nu este tocmai in topul preferintelor consumatorilor. Intr-o incercare de a lovi segmentul atat de larg deschis de Renault, PSA isi ia in calcul propriul brand low-cost. Si, din moment ce nu sunt multe astfel de branduri care ar putea supravietui in Europa, PSA planuieste, in acord cu AutoBild, reinvierea marcii Simca.
Brand-ul care a fost fondat de Fiat in 1934 ca Societe Industrielle de Mécanique et Carrosserie Automobile, a trecut prin mai multe maini, inclusiv Chrysler, inainte de a ajunge la PSA, la sfarsitul anilor 1970. Brand-ul a murit la scurt timp dupa, dar acum este considerat ca fiind tinta principala pentru o linie de low-cost PSA.
Primul model purtand marca Simca ar putea fi o versiune low-cost 408, numit Simca 1307 (Masina Europeana a Anului in 1976). Pana in prezent, nu exista alte detalii cu privire la proiect, dar cu siguranta vor iesi la iveala in curand, deoarece PSA va incerca sa se mute in segmentul low-cost, inainte ca Daciei sa-i fie prea confortabil acolo.