Incepand cu data de 23 februarie 2009, la nivelul OCPI Arges se introduce Sistemul integrat de cadastru si publicitate imobiliara E-Terra. „Acest proiect are ca obiectiv implementarea unui sistem integrat de evidenta a proprietatii, oferind acces mai simplu si mai rapid la informatii din sistemul imobiliar”, a declarat directorul OCPI Arges, Valentin Olteanu.
Incepand cu data mentionata, cererile depuse de solicitanti vor fi primite doar in conditiile completarii integrale a formularului-tip, pus la dispozitie gratuit de catre OCPI Arges. Trebuie mentionat faptul ca, odata cu inregistrarea cererii, se va realiza conversia cartii funciare de pe hartie pe suport electronic. Acest lucru implica modificarea numarului de carte funciara si a numarului cadastral. In consecinta, in cazul in care pe o carte funciara sunt inscrise mai multe imobile, solicitantul este rugat sa mentioneze pe cererea depusa numarul cadastral al imobilului pentru care doreste eliberarea extrasului. In caz contrar, se va considera ca cererea se refera la primul imobil inscris in cartea funciara. In momentul depunerii cererii, este indicat sa se prezinte un extras de carte funciara eliberat anterior sau actul de proprietate, pentru verificarea corectitudinii datelor de identificare mentionate in solicitare. De asemenea, este posibil ca introducerea noului sistem sa produca la inceput usoare decalaje in ceea ce priveste termenele de eliberare a lucrarilor, avand in vedere procedurile mai complexe de verificare a datelor si conversiei documentelor in format electronic.
Beneficiarii sistemului vor fi in principal birourile notariale, persoanele fizice si juridice autorizate sa execute lucrari de cadastru, institutiile publice locale si centrale, institutiile bancare, persoane fizice si juridice.
„Ca beneficii ale sistemului E-Terra, putem mentiona: accesul direct al colaboratorilor (autorizati, notari, banci, etc.) la informatiile privind evidenta proprietatilor, pe termen mediu – reducerea intervalelor de solutionare. Prin sistemul E-Terra, va fi un grad ridicat de incredere pentru mediul de afaceri si se va mari numarul de tranzactii”, a mai precizat directorul OCPI Arges, Valentin Olteanu.
In cea mai mare parte, solicitarile procesate in E-Terra vor avea urmatorul circuit: clientul depune cererea la ghiseul de relatii cu publicul, de unde aceasta este trimisa spre procesare catre departamentul de cadastru, urmand ca dupa validarea documentatiei cadastrale sa ajunga la departamentul care va efectua operatiunile de carte funciara. Dupa finalizarea lucrarilor, beneficiarului ii sunt inmanate documentele prevazute de dispozitiile legale, tot prin intermediul compartimentului de relatii cu publicul, la ghiseu.
Referitor la implementarea programului E-Terra, in cursul saptamanii trecute, la sediul OCPI Arges au avut loc sedinte cu notarii publici din Camera Notarilor Publici Pitesti si cu persoanele autorizate din judet.